K.S.GRAWITACJA wyróżniona w konkursie na najatrakcyjniejsze inicjatywy kulturalne dla dzieci i młodzieży "Made In Mazovia 2008"
Made In Mazovia’2008 Znamy już wyróżnionych w konkursie na najatrakcyjniejsze inicjatywy kulturalne dla dzieci i młodzieży Energia, pomysł, praca, determinacja – oto podsumowanie tegorocznej pierwszej edycji konkursu Made in Mazovia, zorganizowanego w celu promocji polskiej kultury dla dzieci i młodzieży za granicą.
18 listopada w Dublinie odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników Konkursu multimedialnego dla dzieci i młodzieży MADE IN MAZOVIA′2008, zorganizowanego przez Fundację Akademia Młodych w ramach Kampanii MAMA, TATA...& MYSELF? Promocja polskiej kultury dla dzieci i młodzieży w Irlandii i Wielkiej Brytanii (www.czytampopolsku.pl).
Pierwsza edycja konkursu spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony uczestników, którzy pisząc, rysując, fotografując starali się zwrócić uwagę na swoich faworytów. Setki nadesłanych zgłoszeń pozwoliły wyróżnić 16 inicjatyw, które konkursowicze uznali za najbardziej atrakcyjne w ofercie kulturalnej Mazowsza w roku 2008. Wśród wyróżnionych znalazły się zarówno powszechnie znane ogólnopolskie akcje, jak i mniejsze lokalne przedsięwzięcia - jednorazowe imprezy, jak i działania cykliczne.
Oto wyróżnieni (w kolejności alfabetycznej):
Kampania Cała Polska Czyta Dzieciom
Fundacja ABC XXI
wystawa „Eksperymentuj", warsztaty familijne
Centrum Nauki Kopernik
Czeneka
Fundacja Przyjaźni Ludzi i Zwierząt
Dziecięca Stolica
Ośrodek Działań Artystycznych dla Dzieci i Młodzieży "Dorożkarnia"
Klub Tańca Sportowego "Grawitacja"
Teatr Guliwer
Akcja „£ap bakcyla sztuki"
Fundacja Sto pociech
Portal Miasto Dzieci
warsztaty muzealne
Muzeum Archeologiczne w Warszawie
lekcje muzealne
Muzeum Powstania Warszawskiego
Spektakl „Obcy"
Teatr Muzyczny Tintilo
Poranki Jazzowe w kinie
Kino Muranów
Sejm Dzieci i Młodzieży
Wszechnica Sejmowa
Portal Sieciaki
Fundacja Dzieci Niczyje
Inscenizacja „Strajk szpularek w żyrardowie"
Stowarzyszenie Fabryka Feniksa
warsztaty rodzinne
Narodowa Galeria Sztuki Zachęta
Podsumowanie konkursu stanowi publikacja MADE IN MAZOVIA′2008, przedstawiająca wyróżnione inicjatywy, a przygotowana w oparciu o wyniki konkursu, będzie stanowiła narzędzie promocji polskiej kultury dla dzieci i młodzieży na Wyspach Brytyjskich. Wierzymy, że choć w niewielkim stopniu przyczyni się ona do zmiany wizerunku Polski i Polaków na Wyspach. Duże zainteresowanie opracowaniem wśród instytucji irlandzkich budzi nadzieje, ze można nienachlanie, w atrakcyjny sposób zwrócić uwagę na energię i wysoką, jakość polskiej oferty kulturalnej dla dzieci i młodzieży.
Organizatorzy dziękują Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Mazowieckiego za dofinansowanie przedsięwzięcia oraz fundatorom nagród dla dzieci – księgarni Aletha, wydawnictwu Akapit Press oraz Egmont.