Stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego planuje pod Warszawą jeszcze mocniej powalczyć o pasażerów. ZTM wybiera właśnie firmę, która od połowy marca obsłuży nową linię busową L21 z Góry Kalwarii do Klarysewa. W dokumentacji przetargowej zamieszczono rozkład dla nowej „elki”:
Tak jak linia autobusowa 742 nowa „elka” również będzie kursowała z dopłatą gmin Góra Kalwaria i Konstancin-Jeziornia. Co ciekawe, ZTM chce jeszcze bardziej zaostrzyć konkurencję z innymi przewoźnikami działającymi wokół Warszawy i planuje wprowadzić m.in. tańsze bilety długookresowe ważne wyłącznie w II strefie (obejmującej Górę Kalwarię).
– Obecny kształt taryfy przewozowej nie proponuje atrakcyjnego rozwiązania dla grup pasażerów poruszających się jedynie w obrębie II strefy biletowej ZTM. Rozwiązanie to stanie się atrakcyjną zachętą do korzystania z transportu zbiorowego również przez mieszkańców gmin podwarszawskich, którzy dotychczas korzystali z innych środków transportu – powiedział portalowi „Transport Publiczny” Wiesław Witek, dyrektor ZTM.
Według planów Zarządu bilet 30-dniowy imienny normalny będzie kosztował 112 zł (dla porównania obecnie bilet na I strefę kosztuje 110 zł, a na dwie strefy – 210 zł), natomiast 90-dniowy imienny – 282 zł (dla porównania na I strefę – 280 zł, na dwie strefy – 536 zł).
Jak podaje „Transport Publiczny”, to nie koniec zmian. Władze Warszawy zamierzają wprowadzić ofertę Warszawa+, dzięki której zainteresowane gminy – po zawarciu z Warszawą porozumienia w sprawie wysokości dopłat – będą mogły dofinansowywać bilety długookresowe dla określonych grup swoich mieszkańców.
Na początku marca uchwałą przewidującą zmiany ma się zająć Rada Warszawy.
(pc) http://www.gorakalwaria.net/news-w-marc ... ,2405.html