Od 1 lipca 2013r., właściciele nieruchomości zostaną objęci przez gminę nowym systemem gospodarowania odpadami i będą zobowiązani uiszczać opłaty na rzecz gminy. Aby uniknąć płacenia dwa razy za to samo, właściciele nieruchomości powinni z odpowiednim wyprzedzeniem wypowiedzieć umowę z dotychczasowym przedsiębiorcą, odbierającym odpady komunalne, tak, aby wygasła ona z dniem 30 czerwca 2013r. W ustawie nie ma bowiem zapisu, który pozwala na automatyczne rozwiązanie umów w całym kraju ze wszystkimi przedsiębiorcami. Ustawa śmieciowa całkowicie zmienia odpowiedzialność za wywóz śmieci w gminach. Dotychczas właściciele nieruchomości, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe zobowiązani byli do podpisania umowy na wywóz odpadów z wybraną firmą. Od 1 lipca to gmina przejmuje ten obowiązek.
Informacje na temat systemu gospodarowania odpadami na terenie gminy Góra Kalwaria http://www.gorakalwaria.odpadywgminie.com