http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=14144"POWIAT Budowa długo oczekiwanego odcinka S7 Warszawa-Grójec ma zakończyć się w pierwszym kwartale 2019 roku. Tak deklaruje strona rządowa w ogłoszonym w ubiegłym tygodniu Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu
Odcinek S7 Warszawa-Grójec już od wielu lat był obiecywany przez władze. W grudniu 2011 roku ówczesny minister transportu Sławomir Nowak oświadczył na łamach Gazety Wyborczej, że będzie szukał funduszy na budowę dróg wylotowych z Warszawy, w tym na wspomnianą część S7. Czerwiec 2012 roku przyniósł przetarg na koncepcję programową fragmentu między Warszawą
a Grójcem, który w grudniu tego samego roku został rozstrzygnięty na korzyść firmy Jacobs Polska Sp. z o.o.
Hamowanie i przyspieszanie
Jednak we wrześniu 2013 r. strona rządowa nadała priorytet Południowej Obwodnicy Warszawy, przesuwając na nią fundusze z innych inwestycji, w tym trasy S7. Kilka miesięcy po konsultacjach społecznych w lutym 2014, dotyczących koncepcji programowej drogi, GDDKiA zawarła dodatkową umowę z Jacobs Polska Sp. z o.o na opracowanie dodatkowych materiałów, pozwalających na realizację inwestycji etapami.
W ogłoszonym pod koniec września Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) na liście priorytetów znalazł się odcinek S7 z Warszawy do Grójca. Przetarg na jego realizację wyznaczony został na pierwszy kwartał 2015 roku, a planowane zakończenie robót przewidziano na początku 2019 roku.
Z pełnym zaangażowaniem
W działania zmierzające do przyśpieszenia budowy fragmentu S7 „Puławskiej bis” zaangażowane były samorządy gmin z południowej części aglomeracji warszawskiej, lokalne media, przedsiębiorcy oraz wiele osób prywatnych. Pisemna deklaracja jej powstania z wyznaczonymi konkretnymi datami, wzbudza więc entuzjazm i daje nadzieję, nie tylko lokalnym społecznościom.
Apel do MIiR
Na początku października 2014 roku Sejmik Województwa Mazowieckiego zaapelował do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju o wpisanie do Programu Budowy Dróg Krajowych budowy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko do węzła Zamienie. Jest to pierwszy fragment całej trasy S7, który w ogromnym stopniu odciąży kierowców, stojących godzinami w korkach na ulicy Puławskiej.
Z punktu widzenia dynamicznie rozwijających się południowych przedmieść aglomeracji warszawskiej, ten fragment nie tylko zapewni szybkie połączenie drogowe ze stolicą. Wpłynie on także znacząco na rozwój infrastruktury w tej części aglomeracji, a co za tym idzie na powstanie nowych inwestycji i miejsc pracy.
Do tej pory inicjatywę przyspieszenia budowy S7 wsparły samorządy gmin leżących na południu aglomeracji Warszawskiej, lokalne media, przedsiębiorcy oraz mieszkańcy gmin Lesznowola, Piaseczno, Tarczyn, Radom i Grójec."