Modernizacja dworca PKP Piaseczno oraz torów kolejowych

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Piaseczno, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Budynek dworca kolejowego w Piasecznie w rejestrze zabytków

Postautor: Majkel » ndz cze 15, 2014 2:10 pm

Obrazek

Budynek dworca kolejowego w Piasecznie w rejestrze zabytków

Obiekt wzniesiony w 1934 roku, położony przy ul. Dworcowej 9 w Piasecznie został wpisany do rejestru zabytków.

Budynek dworca kolejowego PKP w Piasecznie jest przykładem modernizmu, który powstawał równolegle do stylu narodowego. Z racji zachowania autentycznej substancji zabytkowej, obiekt należy do najcenniejszych realizacji polskiego modernizmu w obiektach użyteczności publicznej. Logiczny układ wnętrz jest odbiciem funkcjonalizmu – będącego jedną z podstaw architektury modernistycznej. Budynek o prostej i eleganckiej sylwecie, utworzonej przez zestawienie kubicznych brył o wyważonych proporcjach, podkreślonych kontrastowymi zestawieniami kolorystycznymi i materiałowymi, harmonijnie wpisuje się w otoczenie. Obiekt będący świadectwem rozwoju budownictwa kolejowego w dwudziestoleciu międzywojennym, niewątpliwie posiada wartość zabytkową (artystyczną i naukową).

Budynek został oddany do użytku wraz z linią kolejową, łączącą Warszawę z Radomiem, będącą częścią magistrali kolejowej Warszawa-Kraków. Inwestycja miała strategiczny i polityczny charakter. Jej rolą było m.in. zespolenie terenów dawnych zaborów. W Polsce w tym czasie wybudowano wiele dworców i stacji, których architekturę zdominował popularny wówczas styl narodowy, odzwierciedlający poszukiwania tożsamości narodowej w architekturze. Projekty budynków użyteczności publicznej, realizowano głównie w stylistyce nawiązującej do polskiego dworu szlacheckiego. W latach 30. XX wieku powoli zaczęto odchodzić od tego stylu na rzecz modernizmu. W tym czasie wzniesiono kilka modernistycznych dworców, m.in. na stacjach Chynów, Bartodzieje, Sobieszyn oraz Piaseczno. Spośród nich, budynek dworca w Piasecznie zyskał najokazalszą i najbardziej awangardową formę, wyróżniającą go na tle utylitarnej architektury budownictwa kolejowego okresu modernizmu.

Zabytkowy obiekt jest usytuowany w centralnej części miasta, po wschodniej stronie torów kolejowych. Położenie torów w wykopie zdecydowało o oryginalnej formie budynku, posadowionego na sztucznie utworzonej skarpie. Jego projekt cechuje prostota i funkcjonalność. Dworzec zaplanowano tak, aby przy możliwie pełnym programie funkcjonalnym, zapewniał komfortowy przepływ pasażerów i towarów, a ponadto gwarantował pracownikom kolei dobre warunki mieszkaniowe.

Agnieszka Żukowska
Rzecznik Prasowy
Mazowieckiego Wojewódzkiego
Konserwatora Zabytków
http://www.mwkz.pl/archiwum-aktualnosci ... e-zabytkow
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Remont dworca PKP z problemami

Postautor: Justi » pt lip 11, 2014 9:04 pm

Obrazek

W ubiegły piątek Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków wstrzymał prace remontowe na dworcu PKP. Po kilku dniach modernizacja została jednak wznowiona. - Termin zakończenia robót nie jest zagrożony – zapewnia burmistrz Piaseczna, Zdzisław Lis.

W piątek, 4 lipca do urzędu gminy wpłynęła decyzja Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Dokument z rygorem natychmiastowej wykonalności wstrzymał na kilka dni prowadzone przez gminę prace modernizacyjne.
- Ta decyzja była dla nas zaskoczeniem. Zwłaszcza, że zastosowaliśmy się do zaleceń wydanych w maju przez MWKZ i to pomimo, że budynek dworca nie był jeszcze wpisany do rejestru zabytków – mówi wiceburmistrz Piaseczna, Daniel Putkiewicz.

Prace remontowe są kontynuowane

Zaraz po wstrzymaniu prac remontowych zostało zorganizowane spotkanie, w którym uczestniczyli m.in. Zdzisław Lis, Daniel Putkiewicz, Rafał Nadolny, Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków oraz pracownicy obu urzędów. Podczas spotkania ustalono, że prace będą kontynuowane, co Rafał Nadolny potwierdził wpisem do dziennika budowy.
Od środy wznowiono prace nad podniesieniem stropu w głównej części budynku, prace ziemne związane z osuszaniem i wzmocnieniem fundamentów oraz roboty przy altanie śmietnikowej. W przyszłym tygodniu, w porozumieniu z MWKZ, odbędą się konsultacje nad zmianą projektu, dotyczące wymiany posadzki i izolacji budynku. Kiedy to nastąpi decyzja MWKZ powinna zostać cofnięta.

Dworzec elementem gry politycznej?

Jak nieoficjalnie przyznają gminni urzędnicy, reakcję konserwatora spowodował anonimowy donos do MWKZ. - Wcale mnie to nie dziwi – komentuje Krzysztof Kasprzycki, asystent burmistrza.
– Zbieżność terminów rozpoczęcia prac modernizacyjnych z wpisem do rejestru zabytków nie musi być przypadkowa. Dworzec od lat straszył swym wyglądem. Gdy gmina rozpoczęła jego remont, został zabytkiem. Mam wrażenie, że komuś bardzo zależy na opóźnianiu tej inwestycji. Nie wiem tylko komu i dlaczego, skoro miejsce to ma służyć wszystkim mieszkańcom.

Tomasz Wojciuk http://kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=13610
Awatar użytkownika
Justi
 
Posty: 588
Rejestracja: wt sty 01, 2013 3:42 pm

Re: Modernizacja dworca kolejowego PKP Piaseczno

Postautor: pw84 » czw lip 17, 2014 7:16 pm

Całe szczęście że pojawił się konserwator bo znając upodobanie naszych władz do kiczu i chaosu urbanistycznego dworzec zostałby zmodernizowany w nurcie styropianizmu i najtańszego tynku który ładnie wyglądałby tylko przed wyborami a po dwóch latach jego stan byłby gorszy niż obecnie. Na szczęście ktoś się za to wziął. Dziwi tylko oburzenie lokalnych władz o to że ktoś chce zadbać o estetykę budynku na następne kilkanascie lat.
pw84
 
Posty: 21
Rejestracja: czw kwie 26, 2012 1:05 pm

Modernizacja dworca kolejowego PKP Piaseczno

Postautor: argrabi » czw lip 17, 2014 8:19 pm

Ja też uważam, że bardzo dobrze się stało, że konserwator będzie badał jakość tynków. Jednocześnie doceniam wkład starostwa w remont
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
Awatar użytkownika
argrabi
 
Posty: 920
Rejestracja: wt paź 25, 2011 7:28 am
Lokalizacja: Piachowo

Remont dworca kolejowego w Piasecznie

Postautor: Beata » sob paź 04, 2014 5:44 pm

Obrazek

Remont dworca kolejowego w Piasecznie jednak nie zakończy się w bieżącym roku. Z powodu wpisania budynku do rejestru zabytków przez wojewódzkiego konserwatora trzeba było dostosować projekt do jego wymagań. Wpisu dokonano już w trakcie prac remontowych, w związku z czym kilka razy je wstrzymywano.

Ratusz, który zapewniał nas w czerwcu, że mimo wszystko remont zakończy się w tym roku, teraz przyznaje, iż nie ma na to szans. Pasażerowie czekający zimą na opóźnione pociągi nie będą się więc mogli schronić w ciepłej poczekalni.

Na pytanie, kiedy roboty dobiegną końca, nikt w urzędzie gminy nie jest nam w stanie odpowiedzieć. – Ciągle jesteśmy w trakcie ustaleń z wojewódzkim konserwatorem zabytków – tłumaczy Anna Juszczyk, naczelnik wydziału inwestycji.

JOANNA FERLIAN-TCHÓRZEWSKA http://nadwisla.pl/index.php?pokaz=tekst&id=3447
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Modernizacja dworca kolejowego PKP Piaseczno

Postautor: Obserwator2 » sob paź 04, 2014 6:59 pm

Może koksowniki postawią na peronie w zimę
Awatar użytkownika
Obserwator2
 
Posty: 103
Rejestracja: pn paź 22, 2012 8:08 pm

Modernizacja dworca kolejowego PKP Piaseczno

Postautor: Redakcja » pn paź 27, 2014 8:46 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Re: Modernizacja dworca kolejowego PKP Piaseczno

Postautor: ulica Puławska » pt paź 31, 2014 10:52 am

"Obok potrzeby skomunikowania miasta ze szpitalem do rozwiązania pozostaje wniosek zgłaszany przez mieszkańców osiedli Słowicza, Prestige i Kwiaty Polskie o umożliwienie także im dojazdu do dworca autobusem. Jednak warunkiem uruchomienia linii na tej trasie jest modernizacja i przebudowa ulic Żytniej i Towarowej, które w połączeniu z ulicami Dworcową i Jarząbka stworzą pętlę umożliwiającą płynne kursowanie autobusów. Należąca do Gminy ulica Żytnia jest już w fazie projektowej. Co do Towarowej, to nie mamy możliwości manewru do czasu udostępnienia gminie terenu przez PKP, co z kolei jest ściśle związane z osobną przygotowywaną przez PKP PLK inwestycją."

Teraz już mogą jeździć Lk-i trasą: Dworcowa -> Powstańców Warszawy -> Wybudowana Bociania -> Jarząbka -> Dworcowa -> PKP Piaseczno - technicznie i logistycznie jest to możliwe już teraz i nie trzeba czekać nie wiem ile lat - 3,4 lata?
ulica Puławska
 
Posty: 438
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 7:41 pm
Lokalizacja: ulica Puławska

Re: Modernizacja dworca kolejowego PKP Piaseczno

Postautor: argrabi » pt paź 31, 2014 2:11 pm

Jakieś leżące pachołki są chyba po drodze... A busy tego nie lubią..
Choć tak naprawdę to nie jest problem ;)
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
Awatar użytkownika
argrabi
 
Posty: 920
Rejestracja: wt paź 25, 2011 7:28 am
Lokalizacja: Piachowo

Remont kładki przy dworcu PKP w 2015

Postautor: Redakcja » czw sty 29, 2015 3:34 pm

Obrazek

Zdzisław Lis https://www.facebook.com/permalink.php? ... 4834857226 pisze:[biuro] Remont kładki na dworcu PKP w 2015! Kładki na dworcu kolejowym PKP w Piasecznie nie można pokonać sucha nogą. Burmistrz Zdzisław Lis oraz UMiG otrzymali liczne sygnały od mieszkańców i prośby o interwencje. W ubiegłym roku Burmistrz Lis wielokrotnie poruszał temat naprawy kładki na spotkaniach z właścicielem kładki PKP PLK. Efektem tych działań jest wpisanie do budżetu PKP PLK na rok 2015 modernizacji obiektu. Prace mają ruszyć na wiosnę. Czekamy!
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Opóźnia się remont dworca PKP Piaseczno

Postautor: Beata » pt sty 30, 2015 8:02 pm

Obrazek

Opóźnia się remont dworca PKP. Gmina już kilkukrotnie przesuwała termin oddania go do użytku. Dziś trudno spekulować kiedy inwestycja zostanie zakończona i będzie mogła służyć mieszkańcom. Pozostaje mieć nadzieję, że stanie się to jeszcze przed wakacjami.

Remont dworca PKP w Piasecznie pierwotnie miał zakończyć się latem ubiegłego roku, potem mówiło się o jesieni, grudniu, styczniu... Teraz wszystko wskazuje na to, że prace potrwają przynajmniej do maja.

Zabytek architektury

Nad dworcem PKP w Piasecznie ciąży chyba jakieś fatum. Nie dość, że niemiłosiernie przeciągały się przygotowania do jego rewitalizacji, to kiedy wreszcie się ona zaczęła, dworzec niespodziewanie okazał się... jedną z najcenniejszych w Polsce budowli modernistycznych i został wpisany do rejestru zabytków (stało się to w czerwcu ubiegłego roku). Decyzja Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków od początku nie wróżyła niczego dobrego i zwiastowała przedłużanie się remontu. Być może fakt, że budynek należy do najcenniejszych realizacji polskiego modernizmu w obiektach użyteczności publicznej jest istotny z punktu widzenia konserwatora, ale podróżnych bardziej ciekawi, kiedy będą mogli ponownie korzystać z wyremontowanej poczekalni i nowych punktów usługowych. Już w momencie wpisania budynku do rejestru zabytków stało się jasne, że w projekcie trzeba będzie dokonać pewnych zmian, które zaowocują wydłużeniem się remontu i będą wiązały się z dodatkowymi kosztami. Nikt jednak chyba wówczas nie przewidywał, że remont przeciągnie się o prawie rok...

Remont na całego

Prace w budynku dworca od kilku miesięcy idą pełną parą. Budynek został już podniesiony o 80 cm, wymieniono konstrukcję dachową wraz z pokryciem, a w środku powstały ścianki działowe. W budynku dworca wymieniono też okna, aktualnie trwają prace wykończeniowe w okolicach otworów okiennych. Trwa lub właśnie kończy się m.in wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej i gazowej. W niektórych pomieszczeniach kładzione są już tynki. Niedawno zakończono rozbiórkę zadaszenia znajdującego się od strony peronów. Wkrótce jednak zadaszenie to ma zostać odtworzone. W wielu kwestiach gmina na bieżąco konsultuje się z konserwatorem zabytków. Od kilku miesięcy na przykład intensywnie rozmawiano o kształcie elewacji, gdyż konserwator nie zgodził się na izolację ze styropianu. W końcu gmina otrzymała zgodę na użycie zewnętrznych tynków ciepłochronnych, które jednak są rozwiązaniem droższym. Rozpoczęcie prac tynkarskich planowane jest wiosną, kiedy na zewnątrz będą panowały dodatnie temperatury. Konserwator zażyczył sobie także, aby zachować oryginalną, choć niezwykle zniszczoną posadzkę w dworcowej poczekalni. Można spodziewać się, że odtworzenie posadzki będzie nie tylko czasochłonne, ale też droższe niż pierwotnie zakładano. W najbliższym czasie wykwalifikowane ekipy mają wykonać także przyłącza gazowe i ciepłownicze.

Dworzec gotowy na wakacje?

Jak informuje Krzysztof Kasprzycki, asystent burmistrza, na zakończenie prac wykonawca ma czas do połowy maja. Biorąc jednak pod uwagę aktywny udział w remoncie konserwatora zabytków, nie wszystko zależy od niego. Z ciekawostek warto wspomnieć, że gmina wynegocjowała z PKP PLK (podobno spory udział miał w tym sam burmistrz Zdzisław Lis, który kilkukrotnie spotykał się z kolejarzami) remont zaniedbanej kładki nad linią kolejową. Według Krzysztofa Kasprzyckiego prace miałyby rozpocząć się późną wiosną.Jednak tu gmina nie będzie już miała na to wpływu, gdyż remont przeprowadzi PKP.

Tomasz Wojciuk http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=14566
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Komu przeszkadza odnowiony dworzec?

Postautor: Majkel » czw cze 25, 2015 8:55 am

Obrazek

Im bliżej końca rewitalizacji dworca, tym bardziej komuś zależy na jej utrudnianiu. Najwięcej problemów inwestor, czyli miasto, ma w zmaganiach z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, który wciąż ma do przebudowy uwagi.

Nikogo w Piasecznie nie trzeba przekonywać, jak ważna jest to inwestycja. Do niedawna dworzec chylił się ku upadkowi. Nie remontowany i zaniedbany nie tylko nie był wizytówką miasta, ale wręcz stawał się symbolem wstydu i prowincjonalności Piaseczna.

Kolej, która jest właścicielem budynku, nie dysponowała pieniędzmi, które pozwoliłyby na jego remont. Mimo to miasto wynajęło od właściciela obiekt i doprowadziło do rozpoczęcia inwestycji i dworzec zaczął się zmieniać. Ekipy remontowe zaczęły wyrzucać z pomieszczeń tony gruzu i starych sprzętów.

I wtedy pierwszy raz do akcji wkroczył Wojewódzki Konserwator Zabytków.

– To z pewnością nie było działanie z własnej inicjatywy – mówi nam anonimowo jeden z urzędników miejskich. – Komuś wyraźnie zależało na storpedowaniu tej inwestycji. Dlatego użył jakichś wpływów, żeby poprzez konserwatora zaszkodzić miastu.

I niemal się udało. Po pierwsze urząd Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który do tej pory nie przejawiał nadmiernego zainteresowania niszczejącym budynkiem, nagle wpisał go do rejestru zabytków. Nastąpiło to już po rozpoczęciu remontu. Oznaczało to podważenie wszelkich zaplanowanych i wykonanych prac. Wszak inwestycja otrzymała wszelkie niezbędne pozwolenia i zgody nadzoru budowlanego. Zaakceptowany został projekt przebudowy wnętrz i wygląd elewacji po remoncie. Teraz te wszystkie ustalenia jedną decyzją konserwatora zostały wrzucone do kosza.

Budowę wstrzymano, co sprawiło, że dotrzymanie wszelkich terminów zakończenia remontu stało się nierealne. Rozpoczęły się żmudne negocjacje z konserwatorem dotyczące niemal każdego detalu wyglądu budynku i zachowania lub nie, elementów jego wnętrza. Prace udało się wznowić, ale wciąż dochodzi do kolejnych sporów.

– Mieliśmy ostatnio problem z posadzką w holu głównym dworca – mówi Krzysztof Kasprzycki – asystent burmistrza. – Jej wygląd wszyscy mieszkańcy korzystający kiedykolwiek z dworca pamiętają. Byłą stara i powykrzywiana. Chcieliśmy, żeby została zmieniona na nową. Byliśmy gotowi zamówić nowe płytki, które będą wyglądały identycznie jak te dotychczasowe i oczywiście odtworzyć z nich stary wzór. Chcieliśmy nawet zamówić wykonanie tych płytek na zamówienie, co oczywiście podniosłoby koszty remontu, ale uznaliśmy, że równa, nowa podłoga jest ważna. Niestety, nie udało nam się przekonać konserwatora. Podłoga będzie musiała pozostać ta sama, którą zastaliśmy w budynku, bo taka jest jego decyzja.

– Urzędnicy konserwatora czują się wszechwładni – skarżą się anonimowo pracownicy gminy. – Wiceburmistrzowi wręcz powiedziano, że władza w Piasecznie może się zmienić, a urząd konserwatora zostanie. Zabrzmiało to jak groźba.

Tymczasem remont trwa, ale w każdej chwili może dojść do kolejnego kryzysu. – Pracownicy urzędu cyklicznie przeprowadzają oględziny tego obiektu – twierdzi Agnieszka Żukowska, rzecznik Prasowy Konserwatora Zabytków.

Dlaczego konserwator ingeruje w remont dworca?

Oficjalną przyczyną zainteresowania konserwatora jest architektura budynku. „Obiekt wzniesiony w 1934 roku, położony przy ul. Dworcowej 9 w Piasecznie został wpisany do rejestru zabytków.

Budynek dworca kolejowego PKP w Piasecznie jest przykładem modernizmu, który powstawał równolegle do stylu narodowego. Z racji zachowania autentycznej substancji zabytkowej, obiekt należy do najcenniejszych realizacji polskiego modernizmu w obiektach użyteczności publicznej. Logiczny układ wnętrz jest odbiciem funkcjonalizmu – będącego jedną z podstaw architektury modernistycznej. Budynek o prostej i eleganckiej sylwecie, utworzonej przez zestawienie kubicznych brył o wyważonych proporcjach, podkreślonych kontrastowymi zestawieniami kolorystycznymi i materiałowymi, harmonijnie wpisuje się w otoczenie. Obiekt będący świadectwem rozwoju budownictwa kolejowego w dwudziestoleciu międzywojennym, niewątpliwie posiada wartość zabytkową (artystyczną i naukową).

Budynek został oddany do użytku wraz z linią kolejową, łączącą Warszawę z Radomiem, będącą częścią magistrali kolejowej Warszawa-Kraków. Inwestycja miała strategiczny i polityczny charakter. Jej rolą było m.in. zespolenie terenów dawnych zaborów. W Polsce w tym czasie wybudowano wiele dworców i stacji, których architekturę zdominował popularny wówczas styl narodowy, odzwierciedlający poszukiwania tożsamości narodowej w architekturze. Projekty budynków użyteczności publicznej, realizowano głównie w stylistyce nawiązującej do polskiego dworu szlacheckiego. W latach 30. XX wieku powoli zaczęto odchodzić od tego stylu na rzecz modernizmu. W tym czasie wzniesiono kilka modernistycznych dworców, m.in. na stacjach Chynów, Bartodzieje, Sobieszyn oraz Piaseczno. Spośród nich, budynek dworca w Piasecznie zyskał najokazalszą i najbardziej awangardową formę, wyróżniającą go na tle utylitarnej architektury budownictwa kolejowego okresu modernizmu.

Zabytkowy obiekt jest usytuowany w centralnej części miasta, po wschodniej stronie torów kolejowych. Położenie torów w wykopie zdecydowało o oryginalnej formie budynku, posadowionego na sztucznie utworzonej skarpie. Jego projekt cechuje prostota i funkcjonalność. Dworzec zaplanowano tak, aby przy możliwie pełnym programie funkcjonalnym, zapewniał komfortowy przepływ pasażerów i towarów, a ponadto gwarantował pracownikom kolei dobre warunki mieszkaniowe” – czytamy na stronie www Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Tomasz Zaborowicz http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... ny-dworzec
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Co z kładką przy PKP Piaseczno

Postautor: Beata » czw lip 16, 2015 9:11 am

Obrazek

Wbrew zapowiedziom Urzędu Miasta i intencjom urzędników nie będzie remontu kładki nad torami kolejowymi przy dworcu w Piasecznie.

Kładka to przykład fatalnej jakości prac budowlanych. Remontowana kilka lat temu niemal od razu zaczęła się sypać. W tej chwili z konstrukcji wystają korodujące stalowe druty zbrojeniowe, a nawierzchnia pełna jest dziur, które po deszczu wypełniają się wodą.

Od dawna trwa wymiana pism między władzami miasta i zarządzającą kładką kolejową spółką. Mowa była o szybkim remoncie kładki, z której korzystają codziennie tysiące mieszkańców miasta dojeżdżających koleją do pracy i szkoły. W zasadzie ustalono, że remont odbędzie się w tym roku. Niestety, okazało się, że nie ma na niego pieniędzy.
– Kolejarze przekazali nam informację, że wszelkie inwestycje na bieżące utrzymanie infrastruktury na linii do Radomia zostają wstrzymane – mówi Krzysztof Kasprzycki z Urzędu Miasta. – Oznacza to, że kładka będzie wyremontowana wraz z przebudową całej linii kolejowej.

W praktyce czeka nas kilka lat czekania na wyremontowanie kładki. Remont linii do Radomia miał się rozpocząć już kilkukrotnie. Kolejne terminy są jednak przesuwane. Teraz nieoficjalnie mówi się o podpisaniu umowy z wykonawcą tego lata. Prace zaczęłyby się najpewniej jesienią i potrwały prawie dwa lata (według oficjalnego harmonogramu 20 miesięcy). W tym czasie kładka musiałaby być przebudowana niemal całkowicie. Wynika to przede wszystkim z faktu, że zmieni się układ torów i peronów. Nie będzie peronu między torami, tylko dwa po dwóch stronach torowiska. Tym samym schody prowadzące na obecny peron stracą rację bytu. Będą za to potrzebne dojścia do peronów od strony dworca i ulicy Reymonta.

Na razie będziemy musieli nadal skakać przez kałuże, a wkrótce (kiedy remont wreszcie się rozpocznie) będziemy zapewne skazani na jakiś czas w ogóle o kładce zapomnieć. Dojście wówczas na perony może być bardzo utrudnione.

Tomasz Zaborowicz http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... j-z-kladka
My kobiety jesteśmy aniołami, a gdy się nam podetnie skrzydła, lecimy dalej - na miotle:)
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Modernizacja torowiska linii radomskiej

Postautor: Majkel » śr lip 22, 2015 12:18 pm

Obrazek

Zdzisław Lis https://www.facebook.com/permalink.php? ... 4834857226 pisze:[biuro] MODERNIZACJA TOROWISKA LINII RADOMSKIEJ - W najbliższy poniedziałek w budynku dworca w Piasecznie PKP PLK S.A - państwowy zarządca infrastruktury kolejowej - podpisze umowę z wykonawcą modernizacji linii kolejowej nr 8 /tzw. radomskiej/ na odc. Warszawa-Okęcie - Czachówek. Rządowa inwestycja jest strategiczna dla mieszkańców Piaseczna i całego powiatu w zakresie rozwiązań komunikacyjnych o charakterze metropolitalnym. Jej realizacja podniesie bezpieczeństwo oraz skróci czas dojazdu do Warszawy. Piaseczno zyska dwa jednokrawędziowe perony (zamiast jednego dwukrawędziowego), z których będą mogły odjeżdżać składy SKM o dużo krótszych interwalach niż obecnie pociągi KM oraz gruntowną przebudowę kładki. Modernizacja budynku dworca kolejowego w Piasecznie zakończy się do końca wakacji. Wartość inwestycji PKP PLK SA, jej zakres, szczegóły dotyczące nowego rozkładu jazdy oraz niuanse przebudowy infrastruktury w samej Gminie poznamy na poniedziałkowym briefingu. ‪#‎dobrazmiana‬ zaczyna się w Piasecznie!
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Modernizacja dworca kolejowego PKP Piaseczno

Postautor: KaroGro » ndz sie 30, 2015 4:25 pm

Wreszcie ten dworzec nie wygląda jak typowy relikt poprzedniego ustroju, teraz wręcz wygląda tak światowo. Teraz czas na inne poważne inwestycje w mieście!
KaroGro
 
Posty: 92
Rejestracja: śr lip 22, 2015 10:30 am

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Piaseczno

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości

cron