Strona 2 z 3

Spada tempo na budowie metra

Post: pn wrz 10, 2007 9:16 am
autor: Jankes
Otwarcie ostatniego odcinka metra może się opóźnić, bo wykonawcy stacji i tuneli na Bielanach spierają się z ratuszem o wynagrodzenie.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4474091.html

25 lat budują metro na północ Warszawy i ciągle mają problemy finansowe itp, tak więc zapomnijcie o metrze do Piaseczna!

Post: czw paź 18, 2007 7:10 am
autor: barman
ale powiedzcie dlaczego nie ma realnego pomysłu na budowę tramwaju. Przeciez są pieniądze z uni, są prywatni inwestorzy. CO się dzieje??

Tramwaj do Piaseczna

Post: czw paź 18, 2007 8:28 am
autor: Jankes
barman pisze:dlaczego nie ma realnego pomysłu na budowę tramwaju

Info w serwisie: Losy linii tramwajowej łączącej Piaseczno z Warszawą
:pisze:
Wątek na forum: Zajezdnia trolejbusowa w Piasecznie

Post: czw paź 18, 2007 9:28 am
autor: barman
No widze i się właśnie dziwie że przed wyborami nawet ci ludzie nie starają się czegokolwiek obiecywać w kwestii transportu. Wynika więc z tego ze niczego ci ludzie "kanydaci i radni" nie są w stanie zrobic. Ale sobie wybraliśmy obiboków. Przecież kwestia metra, tramwaju powinna być pierwszoplanowa.

Tramwaj do Piaseczna

Post: czw paź 18, 2007 9:48 am
autor: kameleon
barman pisze:Ale sobie wybraliśmy obiboków

Między innymi o tym napisał też Jakub w poście: Zobacz jak remontują drogi w Piasecznie we wczorajszej wypowiedzi:
Jakub pisze:Wiesz co mnie martwi Martin? To, że wśród kandydatów do parlamentu: Wybory 2007, jest zarówno Burmistrz Piaseczna (Józef Zalewski), jak i Radny Piaseczna (Michał Szweycer). Jeżeli Ci ludzie nie potrafią doprowadzić do końca remontu ulicy Fabrycznej przy bazarku, to co zrobią z Polską? Teraz po kamieniach dojeżdżamy do piaseczyńskiego bazarku, a zapewne przy ich rządach w parlamencie na stadion narodowy w Warszawie na EURO 2012 będziemy jechać po kamiennych autostradach. PORAżKA!

Post: sob paź 20, 2007 2:04 pm
autor: magosia
Jankes pisze:
Loonna pisze:moze za jakies 10-20 lat cos sie zmieni

I pójdziemy na otwarcie metra w Piasecznie z naszymi wnuczkami ;)


hehe.. 8)

metro do Piaseczna

Post: wt paź 21, 2008 6:31 pm
autor: Tomasz
Pierwsza linia metra wreszcie gotowa po 25 latach, ale czy to powinien być koniec jej budowy? Przecież tunele można drążyć dalej w stronę £omianek albo Tarchomina, a z drugiej strony - do Piaseczna albo Konstancina. Do Warszawy przestałyby wjeżdżać tysiące kierowców

Wizja jak na nasze miasto dziś może dość odważna, ale tak to właśnie działa w wielu stolicach - choćby w Amsterdamie, Berlinie czy Paryżu (szybkie linie RER). Na peryferiach metro wynurza się na powierzchnię i przynajmniej część pociągów pędzi dalej, za rogatki, jako kolej naziemna. Dlaczego kiedyś nie zrobić tak i u nas?

Piaseczno: lepiej pociągiem

- Każdy by chciał mieć taki bezkolizyjny dojazd metrem do Warszawy i powrót do domu - przyłącza się do marzeń "Gazety" burmistrz Piaseczna Józef Zalewski. Przyznaje, że wiele osób przestałoby rano tkwić w kilometrowych korkach na Puławskiej, gdyby pierwszą linię metra wydłużyć z Ursynowa pod Lasem Kabackim przez Józefosław. Ta nowa podstołeczna sypialnia złożona głównie z osiedli domków jednorodzinnych jest właściwie pozbawiona komunikacji.

Zaraz jednak burmistrz Zalewski przestaje bujać w obłokach. - Podobne obietnice wydłużenia metra przed każdymi wyborami przedstawia dwóch-trzech moich rywali. Tylko kto miałby za to zapłacić? Może metropolia, która jest w planach. Na razie trzeba chodzić twardo po ziemi - uważa.

Jego zdaniem należałoby postawić na kolej, która już dziś przecina Piaseczno. Tyle, że pociągi kursują bardzo rzadko. - Od dwóch lat rezerwujemy pieniądze na dopłaty do biletu aglomeracyjnego. Proponowaliśmy dobudowanie trzeciego toru do naszego miasta. Co z tego, skoro różne spółki kolejowe nie są w stanie skoordynować swoich planów - narzeka burmistrz Zalewski.

Wydłużenie pierwszej linii metra do Piaseczna czy Konstancina-Jeziorny jest w stanie wyobrazić sobie szef Biura Planowania Rozwoju Warszawy Marek Roszkowski. - Rozmawiamy tylko teoretycznie - zastrzega na wstępie - bo to najdroższy środek transportu.

Budowę jednego kilometra tunelu oblicza na przynajmniej pół miliarda złotych w centrum i na połowę mniej na peryferiach. - żeby dojść z metrem do silnie zurbanizowanych obszarów na południe od Warszawy, najpierw trzeba by drążyć pod Lasem Kabackim i przez pola, czyli zupełne pustkowie. W ciągu godziny metro woziłoby stamtąd najwyżej kilkaset osób. A tyle to można wsadzić do autobusów - ocenia. Dodaje, że gdyby miał pieniądze na przedłużenie tuneli metra z Kabat do Piaseczna, wolałby je wydać na poszerzenie Puławskiej i wytyczenie tam pasa tylko dla autobusów.

więcej: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5832284,.html

metro do Piaseczna

Post: wt paź 21, 2008 7:40 pm
autor: lukasz
szef Biura Planowania Rozwoju Warszawy Marek Roszkowski pisze:gdyby miał pieniądze na przedłużenie tuneli metra z Kabat do Piaseczna, wolałby je wydać na poszerzenie Puławskiej i wytyczenie tam pasa tylko dla autobusów.

No to do dzieła i poszerzajcie Puławską uwzględniając w projekcie pas dla autobusów!

Re: metro do Piaseczna

Post: śr paź 22, 2008 6:36 am
autor: timur
Tomasz pisze:
W ciągu godziny metro woziłoby stamtąd najwyżej kilkaset osób. A tyle to można wsadzić do autobusów - ocenia. Dodaje, że gdyby miał pieniądze na przedłużenie tuneli metra z Kabat do Piaseczna, wolałby je wydać na poszerzenie Puławskiej i wytyczenie tam pasa tylko dla autobusów.


w ciągu godziny - kilkaset... to proponuje mu się przejechać rano czyli ok 6.20 w jednym autobusie będzie do 200 osób.

Post: śr paź 22, 2008 7:30 am
autor: barman
To bardzo dziwne że tacy ludzie jak szef Biura Planowania Rozwoju Warszawy Marek Roszkowski jeszcze pełnia po takich wypowiedziach jakies funkcje publiczne. Taki człowiek nie wie o czym mówi. Musi byc bardzo schorowany.!! Przecież jak tacy ludzi cos takiego mówią to na 10000000% nie się nie zmieni.

Propozycja wydłużenia metra w opinii czytelników

Post: śr paź 22, 2008 8:50 am
autor: Jankes
Propozycja wydłużenia metra w opinii czytelników

Metrem w korki na Puławskiej
Moim zdaniem wydłużenie metra w stronę Piaseczna przez Józefosław i Konstancin rozwiązałoby wielki problem dojazdów z "sypialń Warszawy". To, co się dzisiaj dzieje, jest chore. Jeśli wyjadę z Józefosławia o godz. 7, to jakoś jeszcze udaje mi się przedrzeć przez Puławską i w pracy jestem przed 8. Wyjazd po siódmej jest już "przechlapany". Wtedy do pracy dojeżdżam na dziewiątą.
Izabella Kowalewska

Metro i tramwaje za rogatkami
W pierwszej kolejności należy wykonać zadania najbardziej oczywiste, czyli adaptację istniejących rozwiązań. Przebicie metra pod Lasem Kabackim (w tunelu) i wyjście spod ziemi w Józefosławiu i dalej w kierunku silnie urbanizującego się Piaseczna (w wykopie lub na powierzchni). To jest najbardziej ekologiczne rozwiązanie. Taka linia od razu obsługiwałaby kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców pasma wzdłuż ul. Puławskiej, a w najbliższej przyszłości ponad 100 tys. Podobne rozwiązanie jest w Paryżu - linia RER do Wersalu, która na przedmieściach wychodzi na powierzchnię (w wydzielonym wykopie), następnie ponownie chowa się pod ziemię (przechodzi pod lasem), by ponownie przed Wersalem wyjść z tunelu. Linia do £omianek moim zdaniem byłaby nieekonomiczna. Wystarczy tam tramwaj jako ekologiczny środek komunikacji w pobliżu Kampinoskiego Parku Narodowego. Podobnie powinna być rozwiązana komunikacja do Konstancina-Jeziorny. W Paryżu również powrócono do wyeliminowanej w przeszłości trakcji tramwajowej. Powstały dwie nowoczesne linie, które zlokalizowane są na przedmieściach, poza granicami administracyjnymi miasta.
Wojciech Król

Estakadą nad Puławską
Moim zdaniem powinno się wydłużyć metro do Piaseczna wzdłuż ul. Puławskiej. To jest ogromna arteria, którą codziennie jeżdżą dziesiątki tysięcy samochodów. Autobusy, nawet prywatne, nie nadążają z obsługą ruchu generowanego przez okoliczne osiedla, które wciąż bardzo intensywnie się rozwijają. W dodatku sporo ludzi dojeżdża tędy z jeszcze dalszych miejscowości, np. Kozienic, Góry Kalwarii czy Warki. Piaseczno powinno być dla nich głównym węzłem przesiadkowym.
Dlatego moim zdaniem należałoby rozważyć poprowadzenie odnogi pierwszej linii metra właśnie pod Puławską aż do Piaseczna. Taka odnoga zaczynałaby się na stacji Wilanowska. Dobrą koncepcją byłoby też poprowadzenie metra po estakadzie nad ul. Puławską, tak jak w przypadku 6. linii w Paryżu. Na pewno koszt budowy byłby tańszy niż drążenie tunelu.
Kajetan M.

źródło: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5836484,.html

metro do Piaseczna

Post: czw paź 23, 2008 6:53 am
autor: Tomasz
25 lat budowali jedną nitkę metra a teraz będą kolejne 25 lat debatować, czy warto puścić metro do Piaseczna i £omianek...

Re: metro do Piaseczna

Post: czw paź 23, 2008 8:18 am
autor: AsgAarD_xxx
Tomasz pisze:25 lat budowali jedną nitkę metra a teraz będą kolejne 25 lat debatować, czy warto puścić metro do Piaseczna i £omianek...


Nie mówiąc już o tym, że drugą nitkę chcą wybudować w niecałe 4 lata (do EURO 2012) :lol: .

Post: czw paź 23, 2008 10:35 am
autor: Joniec
Po co takie pierdoły pisać??
Przecież to jest JASNE, że metro do Piaseczna by się przydało. Ale przydałoby się na Ochotę, na Pragę, na Okęcie też jakaś kolejka by się przydała.
Nam przydałby się bilet aglomeracyjny, ale tu jest nie wiadomo z jakiego powodu ogromny problem [to ludzie! jakie metro?], z SKMką też jest problem bo PKP ma jakiś miliard spółek, a Koleje Mazowieckie nie rozwiązują problemu bo proszę Państwa przy SKMce możnaby zbudować stację przy Słowiczej i 10 000 ludzi ma kolejkę [która przecież w całym Trójmieście spełnia rolę metra] kilka kroków od domu, do tego Gołków, Zalesie, Iwiczna [Nowa i Stara], Mysiadło i część "centrum" Piaseczna - i problem rozwiązany przynajmniej na kilka lat [a potem można myśleć o metrze].
Problem w tym, że jedyną osobą, która mówi o metrze jest pewien pan radny, który gada tylko to co ludzie chcą usłyszeć, walnie sobie na blogu mapkę jak metro biegnie na oko od stacji metra Kabaty [dobrze przynajmniej, że nie od linijki] przez las, do Energetycznej - tylko po co nam metro do Energetycznej?? Zbudujemy metro za kilkaset milionów złotych, żeby jezdzili nim wyłacznie ludzie z Mysiadła, Patronatu [kilka lat temu może jeszcze by pewien guziec z Kabat na tym skorzystał]. A potem ma pretensje, że Rada nie popiera jego mega przemyślanego projektu!

Estakadą nad Puławską
Moim zdaniem powinno się wydłużyć metro do Piaseczna wzdłuż ul. Puławskiej. To jest ogromna arteria, którą codziennie jeżdżą dziesiątki tysięcy samochodów. Autobusy, nawet prywatne, nie nadążają z obsługą ruchu generowanego przez okoliczne osiedla, które wciąż bardzo intensywnie się rozwijają. W dodatku sporo ludzi dojeżdża tędy z jeszcze dalszych miejscowości, np. Kozienic, Góry Kalwarii czy Warki. Piaseczno powinno być dla nich głównym węzłem przesiadkowym.
Dlatego moim zdaniem należałoby rozważyć poprowadzenie odnogi pierwszej linii metra właśnie pod Puławską aż do Piaseczna. Taka odnoga zaczynałaby się na stacji Wilanowska. Dobrą koncepcją byłoby też poprowadzenie metra po estakadzie nad ul. Puławską, tak jak w przypadku 6. linii w Paryżu. Na pewno koszt budowy byłby tańszy niż drążenie tunelu.
Kajetan M.


Jedyną możliwą opcją metra jest estakada [przypominam, ze Las Kabacki to nie tylko las, ale też rezerwat i niech się nie wydaje prawnikom od siedmiu boleści, że to takie proste ominąć ten szczegół], do tego jak napisał Kajetan M. dużo tańszą. Ale nie teraz, teraz możnaby dobrze wykorzystać istniejące tory - to jest najtańsza wersja, ale przez ten beton siedzący w PKP może się okazać trudniejszy do zrealizowania :/.

A może materiał?

Post: wt sty 13, 2009 10:36 pm
autor: Kuba Sito
Sprawdzimy czy pomysł jest realny? :)

Szukam entuzjastów i nie tylko :P Proszę o maile: k.sito@tvn.pl

Pozdrawiam,
Kuba