Moderator: GTW
teresa pisze:Przydałby się ten remont drogi z Piaseczna do Góry Kalwarii,
bo teraz jeździ się tamtędy tragicznie!
Realizacja - 03.2009 r. – 06.2011 r.
Jakub pisze:roboty mają zacząć się w marcu 2009 r. i zakończyć w czerwcu 2011
piechocinski pisze:Droga krajowa nr 79 odcinek: ul. Energetyczna w Piasecznie – Góra Kalwaria wraz z obwodnicą Góry Kalwarii w ciągu dróg nr 50 i 79 (stan przygotowań na 1 luty )
Opis zadania
Przedsięwzięcie polega na rozbudowie istniejącej jednojezdniowej drogi krajowej nr 79 do dwujezdniowej drogi klasy GP na odcinku od skrzyżowania z ul. Energetyczną w Piasecznie do Góry Kalwarii oraz budowie dwujezdniowej obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu dróg krajowych nr 79 i 50. Wzdłuż drogi nr 79, stosownie do potrzeb wynikających z istniejącego zagospodarowania, projektowana jest dodatkowo droga dla obsługi ruchu lokalnego.
Powiązania z drogami publicznymi:
na odcinku do przebudowy:
• węzeł z drogą wojewódzką nr 721(ul. Okulickiego)
• węzeł z drogą powiatową nr 01316 (ul. Chyliczkowska)
• jednopoziomowe skrzyżowanie z ul. żeromskiego (niepełne relacje)
• węzeł z drogą wojewódzką nr 722 (ul. Sportowa)
• jednopoziomowe skrzyżowania z drogami wojewódzkimi nr 873 i nr 734
• jednopoziomowe skrzyżowania z drogami powiatowymi nr 01325 i 01315, nr 01318, oraz 01313 i 01317
• przejazd nad drogą krajową nr 79 w ciągu ul. Sportowej w m. Baniocha na nowobudowanym odcinku obwodnicy:
• 2 węzły z istniejącą drogą krajową nr 79 Warszawa-Góra Kalwaria
• węzeł z istniejącą drogą krajową nr 50 Płońsk- Grójec- Mińsk Mazowiecki
Pozostałe drogi przecinające obwodnicę zaprojektowane są jako dwupoziomowe skrzyżowania bez możliwości zjazdu na projektowaną drogę. W ten sposób w ciągu obwodnicy zrealizowanych będzie 7 skrzyżowań (przejazdów).
Główne parametry techniczne drogi
Długość odcinka: 22,4 km
Klasa drogi – GP,
Przekrój dwujezdniowy – 2 x 2 pasy ruchu.
Harmonogram prac przygotowawczych i realizacji
W dniu 09.11.2007r. wydana została decyzja środowiskowa.
Decyzje o ustaleniu lokalizacji drogi (z rygorem) uzyskano w dniu 03.03.2006 r. (decyzja stała się ostateczna z dniem 29.09.2006 r.)
Przewidywany termin uzyskania prawa do dysponowania terenem - 31.12.2008 r.
W trakcie opracowania jest projekt budowlany. Zakończenie prac projektowych – czerwiec 2008 r.
Uzyskanie pozwolenia na budowę - 02.2009 r.
Realizacja - 03.2009 r. – 06.2011 r.
Informacja o możliwych zagrożeniach
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych
w harmonogramie (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy, nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu (nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy).
• Brak zabezpieczenia finansowego na wykup terenu
Szacunkowy koszt realizacji
Szacunkowy koszt realizacji trasy – ok. 544,0 mln zł, łącznie z pracami przygotowawczymi.
Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury
Janusz Piechocinski
WWW.piechocinski.pl janusz@piechocinski.pl
jastrzab pisze:Budynki mieszkalne, po poszerzeniu pasów ruchu będa znajdowały sie w odległości ok. 20 m od krawędzi jezdni?
justynka pisze:jastrzab pisze:Budynki mieszkalne, po poszerzeniu pasów ruchu będa znajdowały sie w odległości ok. 20 m od krawędzi jezdni?
O to chyba powinni zatroszczyć się deweloperzy budujący domu przy samej trasie. Deweloperzy wiedzieli co brali, bo na pewno zapoznawali się z planami zagospodarowania przestrzennego. Przy domach prywatnych takie ściany powinien zapewnić inwestor, ale przy blokach to już według mnie deweloper.
jastrzab pisze:dajmy szansę odpowiedzi przewodniczącemu Piechocińskiemu
Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Piaseczno
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości