Drożej za bilety komunikacji ZTM

Pisz tutaj o wszystkim co działo się przez ostatnich parę tygodni w Warszawie, oraz o tym co wydarzyć się może. Warto wiedzieć, co dzieje się w pobliskiej Warszawie. Kulturalna Stolica! Rozrywka w Warszawie. Sprawy mieszkańców Warszawy.

Moderator: GTW

Czat o nowych cenach biletów z Dyrektorem ZTM Warszawa

Postautor: Redakcja » czw sie 04, 2011 8:30 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Informacja ZTM Warszawa: nowa taryfa - nowe zasady

Postautor: Redakcja » pt sie 05, 2011 8:25 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Gdzie kupisz bilet ZTM w nocy 15/16 sierpnia i 16 sierpnia

Postautor: Redakcja » pn sie 08, 2011 5:18 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Postautor: Karol » śr sie 10, 2011 11:00 pm

ZTM: Tydzień starych cen

Obrazek

Za pięć dni zdrożeją bilety warszawskiej komunikacji. – Chcemy do pierwszej strefy – wołają pasażerowie.

więcej: http://piaseczno24.net/news-ztm-tydzien ... n,244.html
Karol
 
Posty: 378
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 12:11 am

Ceny biletów od 16 sierpnia

Postautor: Beata » czw sie 11, 2011 2:00 pm

Ceny biletów od 16 sierpnia

Obrazek
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Od dziś drożej za komunikację

Postautor: Ivona » wt sie 16, 2011 7:19 am

Od dziś drożej za bilety ZTM. :(
Awatar użytkownika
Ivona
 
Posty: 466
Rejestracja: wt sty 12, 2010 2:59 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: AsgAarD_xxx » wt sie 16, 2011 9:04 am

Ja na szczęście zdążyłem doładować kartę przed podwyżką. Do połowy listopada mam względny spokój...
Awatar użytkownika
AsgAarD_xxx
 
Posty: 776
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 2:05 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Droższe bilety ZTM. Pasażerowie: Skandal, przesiadamy się na

Postautor: Beata » wt sie 16, 2011 5:34 pm

Droższe bilety ZTM. Pasażerowie: Skandal, przesiadamy się na rower
http://www.gazeta.tv/plej/0,0.html#film=84172_10123722
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

1 stycznia zmienią się ceny wszystkich biletów

Postautor: Paulina » śr paź 03, 2012 2:44 pm

Obrazek

Zgodnie z decyzją Rady Warszawy 1 stycznia 2013 r. wejdzie w życie drugi etap zmian w taryfie biletowej obowiązującej w komunikacji miejskiej organizowanej przez Zarząd Transportu Miejskiego. Kampania informacyjna rozpocznie się już 8 października br. Przygotowaliśmy również cykl artykułów informujących o najważniejszych kwestiach związanych ze zmianą cen biletów takich, jak m.in.: nowe zasady zwrotów biletów, do kiedy można korzystać z biletów ze starej (obowiązującej do końca 2012 r.) taryfy, od kiedy będzie można kupować nowe bilety itp.
Warto przypomnieć, że pierwszy etap zmian taryfowych został wprowadzony 16 sierpnia 2011 r., Drugi wejdzie w życie 1 stycznia 2013 r.


Jak będzie wyglądał cennik biletów obowiązujący od początku przyszłego roku (ceny biletów normalnych)?
Bilet 20-minutowy będzie kosztował 3,40 zł, 40-minutowy – 4,60 zł, a 60-minutowy – 6,40 zł. Za bilet jednorazowy ważny tylko w pierwszej strefie zapłacimy 4,40 zł. Tyle samo oczywiście będzie kosztował bilet jednorazowy pojazdowy sprzedawany w części biletomatów w pojazdach komunikacji miejskiej. Bilet dobowy ważny tylko w pierwszej strefie będzie kosztował 15 zł. Za bilet 3-dniowy (również tylko na pierwszą strefę) będzie trzeba zapłacić 30 zł.
Bilety długookresowe imienne ważne w pierwszej strefie będą kosztowały: 30-dniowy – 100 zł, a 90-dniowy – 250 zł.

Zmieni sią także cena Biletu Seniora. Będzie kosztował 50 zł.
Wraz ze wzrostem cen biletów wzrośnie również wysokość opłat dodatkowych. Jazda bez biletu będzie kosztowała 220 zł, a jazda bez dokumentu poświadczającego prawo do ulgi – 176 zł. Za wydanie kolejnej karty spersonalizowanej będzie trzeba zapłacić 13,20 zł. Opłata manipulacyjna w przypadku anulowania wezwania do zapłaty wynosić będzie 17,60 zł.

Dlaczego ceny biletów muszą wzrosnąć?
Do utrzymania obecnego poziomu obsługi naszych pasażerów oraz podejmowania działań rozwijających stołeczny transport zbiorowy niezbędne są dodatkowe środki.
1. Na stołeczne ulice wyjeżdżają ciągle nowe i nowoczesne pojazdy komunikacji miejskiej. Komunalne spółki transportowe poprawiają jakość świadczonych usług m.in. poprzez systematyczną wymianę taboru na nowoczesny, spełniający rosnące wymogi bezpieczeństwa i komfortu podróży oraz normy ochrony środowiska. Nowoczesnym taborem dysponują także działający na zlecenie ZTM przewoźnicy prywatni. Tylko w latach 2011-2012 przewoźnicy wprowadzili do ruchu 99 nowych tramwajów (w tym roku spodziewanych 12 kolejnych), 200 nowych autobusów (w tym roku jeszcze 105 dodatkowych) i 19 nowych 6-wagonowych pociągów szybkiej kolei miejskiej.
W odpowiedzi na potrzeby transportowe mieszkańców, miasto zwiększa częstotliwość kursowania komunikacji szynowej i autobusowej oraz tworzy nowe połączenia. Przykładami mogą być linie S2 i S3 Szybkiej Kolei Miejskiej obsługujące m.in. dojazd do portu lotniczego im. Fryderyka Chopina, oraz wydłużenie linii S9 na Wolę
2. Warszawa realizuje ważne inwestycje komunikacyjne, jak np. budowa II linii metra. Trwają prace przy nowych trasach tramwajowych i modernizacja już istniejących.
3. Miasto dokłada znaczne kwoty do kosztów komunikacji publicznej. Do każdego jednorazowego biletu za 3,60 zł z kasy miasta płynie kolejne 6,60 zł. Warszawa jest jednym z miast o najniższym stopniu pokrycia wydatków komunikacyjnych wpływami z biletów, co bez zmiany taryfy mogłoby zahamować dalszy rozwój stołecznego transportu publicznego.
Rozwijająca się sieć komunikacyjna oraz bogaty plan inwestycyjny sprawiają, że koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej z roku na rok są coraz wyższe.

Nakłady na komunikację:
2008 r. – 1,38 mld zł
2009 r. – 1,55 mld zł
2010 r. – 1,69 mld zł
2011 r. – 2,04 mld zł
2012 r. – 2,31 mld zł

W 2012 r. na komunikację Warszawa wyda więcej niż Kraków, Poznań, Gdańsk, Gdynia, Bydgoszcz, Lublin i jeszcze kilka innych miast łącznie.
Pokrycie wydatków wpływami ze sprzedaży biletów:
2008 r. – 38,40 proc.
2009 r. – 36,95 proc.
2010 r. – 34,05 proc.
2011 r. – 30,80 proc.
2012 r. – 32,19 proc.

Dla porównania: Gdańsk – 46 proc., Słupsk – 50 proc., Kraków – 57 proc., Lublin – 58 proc. a Olsztyn – 60 proc. (dane za 2011 r.)
4. Wzrastają ceny energii: paliwa i prądu, a także np. ceny dostępu do infrastruktury torowej.
5. Ceny biletów w Warszawie na tle innych europejskich i polskich miast są niskie.
Wprawdzie za bilet 30-dniowy w Pradze zapłacilibyśmy tak samo jak w Warszawie ok. 90 zł, lecz w Wiedniu byłoby to już ok.182 zł, w Rydze ok. 267 zł, a w Berlinie ok. 312 zł.
Duża różnica jest w cenach biletów 90-dniowych. W Warszawie za kontrakt imienny ważny tylko w pierwszej strefie trzeba zapłacić 220 zł. W zamian za to pasażer może podróżować „do woli” wszystkimi liniami dziennymi i nocnymi. W innych dużych miastach ceny takich biletów kształtują się następująco: Poznań – 282 zł, Katowice – 296 zł, Kraków – 276,40 zł (cena biletu kupionego po raz pierwszy, bilet kolejny kosztuje 261,70 zł). Jeśli jednak pasażer chciałby taki bilet kupić w Szczecinie, zapłaciłby za niego 422 zł.

Warto też wspomnieć o tym, że w Warszawie pasażer, w ramach jednego biletu, ma praktycznie nieograniczone możliwości poruszania się po mieście oraz po terenie całej aglomeracji. Do dyspozycji są autobusy, tramwaje i metro oraz pociągi. Podróżować może nie tylko Szybką Koleją Miejską, ale – w ramach Wspólnego Biletu – Kolejami Mazowieckimi i składami Warszawskiej Kolei Dojazdowej (na pewnym odcinku). Ponadto na terenie podwarszawskich gmin kursują lokalne autobusowe linie dowozowe, czyli popularne „eLki”, a także – w ramach specjalnej oferty – autobusy Komunikacji Miejskiej £omianki. Dzięki temu w ramach jednego biletu można bez przeszkód dojechać np. z Wołomina przez Warszawę do Legionowa lub ze Starych Babic do Radzymina.

Sieć sprzedaży biletów staje się z miesiąca na miesiąc coraz większa. Bilety są dostępne w kioskach z prasą i na pocztach. Punktów kodowania Warszawskiej Karty Miejskiej jest już ponad tysiąc. Sukcesywnie instalowane są kolejne biletomaty w stolicy oraz na terenie miejscowości podwarszawskich. Jest ich już ponad 300. Automaty biletowe pojawiają się także w autobusach, tramwajach i pociągach SKM. Bilety w Warszawie kupować można również przez telefon komórkowy (czasowe i krótkookresowe) oraz przez internet (długookresowe). Można je kodować nie tylko na karcie miejskiej, ale także na Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, Elektronicznej Legitymacji Uczniowskiej oraz na specjalnej karcie płatniczej banku Citi Handlowego.

6. Warszawa ma największy tabor w Polsce, którym przewozi najwięcej pasażerów. Codziennie na ulice Warszawy wyjeżdża ponad 1,5 tys. autobusów, 780 tramwajów, 192 wagony metra oraz 20 pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej. Dziennie komunikacja notuje ponad 2,5 mln przejazdów.
7. Więcej pieniędzy w kasie miasta to większe szanse na dofinansowanie ważnych projektów środkami z UE. Dzięki wpływom z nowej taryfy, zaprojektowanych zostanie kolejnych sześć stacji II linii metra. W 2013 roku Komisja Europejska zdecyduje, które inwestycje dostaną wsparcie w perspektywie finansowej 2014-2020. Wówczas gotowe projekty nowych stacji, wraz z pozwoleniami na budowę, znacznie zwiększą szansę Warszawy na uzyskanie dodatkowych pieniędzy.

Jeśli nie podwyżka, to co?
Komunikacji miejskiej bez podniesienia cen biletów groziłaby zapaść. Zmniejszenie wydatków na komunikację o ok. 120 mln zł (szacowane zwiększenie wpływów ze sprzedaży biletów po zmianie cen) spowodowałoby konieczność zmniejszenia liczby pojazdów w ruchu ze wszystkich środków komunikacji. Oznaczałoby to zmniejszenie liczby tramwajów w ruchu o 29, co mogłoby oznaczać likwidację 1 linii o wysokiej częstotliwości kursowania (np. 9) lub 2 linii o średniej częstotliwości kursowania. Jednocześnie na ulicach byłoby o 40 autobusów mniej, co oznaczałoby likwidację 7-8 linii o średniej częstotliwości kursowania lub likwidację 2 linii kursujących często. Jednocześnie z ruchu wycofanych zostałoby 15 wagonów metra, co spowodowałoby spadek liczby miejsc o ok. 45 tys. dziennie. W tym samym czasie z ruchu musiałyby zostać wycofane 3 pociągi SKM, co oznaczałoby np. zmniejszenie o 45 proc. podaży miejsc na linii S1.

Niewprowadzenie podwyżki postawiłoby również pod znakiem zapytania dalszą przyszłość Wspólnego Biletu (czyli specjalnej oferty, dzięki której pasażerowie
z biletami ZTM mogą podróżować pociągami Kolei Mazowieckich, Warszawskiej Kolei Dojazdowej oraz autobusami linii lokalnych L-x), który w bieżącym roku kosztuje ok. 120 mln zł.
Rezygnacja z podniesienia cen biletów mogłaby także spowodować wstrzymanie przygotowań lub realizacji komunikacyjnych inwestycji, np. wspomniane wcześniej projektowanie sześciu kolejnych stacji II linii metra.
W kolejnym artykule (5 października) napiszemy szerzej o przygotowanej przez ZTM kampanii informacyjnej dotyczącej zmiany taryfy.

http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=826&c=100&l=1
Awatar użytkownika
Paulina
 
Posty: 604
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 12:12 pm
Lokalizacja: okolice

Postautor: Majkel » śr paź 03, 2012 7:32 pm

Szlag by ich trafił z tymi kolejnymi podwyżkami biletów.
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice

Postautor: Paulina » śr paź 03, 2012 7:58 pm

Oprócz podwyżki w 2013 roku, planują też podwyżkę w 2014, więc niedługo nie będzie opłacało się jeździć autobusem ZTM.
Awatar użytkownika
Paulina
 
Posty: 604
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 12:12 pm
Lokalizacja: okolice

Postautor: michal_g » śr paź 03, 2012 8:48 pm

Paulina pisze:niedługo będzie opłło się jeździć autobusem ZTM

Przesiądą się ludzie na rowery, motocykle i samochody, to może wtedy będą to analizować.
Awatar użytkownika
michal_g
 
Posty: 305
Rejestracja: pt lut 19, 2010 10:00 pm
Lokalizacja: Warszawa

Ceny biletów od 1 stycznia 2013 roku

Postautor: Paulina » czw paź 04, 2012 12:29 pm

Ceny biletów od 1 stycznia 2013 roku

Pierwsza strefa:
jednorazowy normalny 4,40 zł; ulgowy 2,20 zł
dobowy normalny 15 zł; ulgowy 7,50 zł
trzydniowy normalny 30 zł; ulgowy 15 zł
30 dniowy normalny 100 zł; ulgowy 50 zł
90 dniowy normalny 250 zł; ulgowy 125 zł

Pierwsza i druga strefa:
jednorazowy normalny 7 zł; ulgowy 3,50 zł
20 minutowy normalny 3,40 zł; ulgowy 1,70 zł
40 minutowy normalny 4,60 zł; ulgowy 2,30 zł
60 minutowy normalny 6,40 zł; ulgowy 3,20 zł
dobowy normalny 24 zł; ulgowy 12 zł
trzydniowy normalny 48 zł; ulgowy 24 zł
30 dniowy imienny normalny 196 zł; ulgowy 98 zł
30 dniowy na okaziciela normalny 230 zł; ulgowy 115 zł
90 dniowy imienny normalny 474 zł; ulgowy 237 zł
90 dniowy na okaziciela normalny 600 zł; ulgowy 300 zł
bilet seniora roczny 50 zł
Awatar użytkownika
Paulina
 
Posty: 604
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 12:12 pm
Lokalizacja: okolice

ZTM podpowiada, jak ominąć podwyżkę

Postautor: Kacperek » śr paź 10, 2012 8:56 am

ZTM podpowiada, jak ominąć podwyżkę. Bilety komunikacji miejskiej zdrożeją wraz z początkiem przyszłego roku. Ale z obowiązującej jeszcze taryfy będzie można korzystać nawet do połowy 2013 roku. Jak? Podpowiada ZTM. Co trzeba zrobić, by w 2013 roku skorzystać jeszcze z tańszej oferty? Zarząd Transportu Miejskiego przygotował stosowną instrukcję. - Bilety będą musiały zostać skasowane lub aktywowane przed wejściem w życie nowej taryfy biletowej, czyli najpóźniej 31 grudnia 2012 r o godz. 23.59. Bilety takie będą honorowane do końca swojego terminu ważności – wyjaśnia Igor Krajnow, rzecznik ZTM, w komunikacie rozesłanym do redakcji. http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 62496.html
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1734
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Powiat Piaseczyński

Mieszkaniec - łatwy cel

Postautor: Filip » śr paź 10, 2012 9:25 am

120 mln zł ma przynieść ratuszowi styczniowa podwyżka cen biletów. Przynajmniej część tych pieniędzy dałoby się znaleźć w budżecie, zamiast sięgać do kieszeni mieszkańców http://www.zw.com.pl/artykul/2,661371-M ... y-cel.html
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1752
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

PoprzedniaNastępna

Wróć do Warszawa: wydarzenia, informacje i rozrywka

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości