Jak przemieszczają się mieszkańcy aglomeracji warszawskiej?

Pisz tutaj o wszystkim co działo się przez ostatnich parę tygodni w Warszawie, oraz o tym co wydarzyć się może. Warto wiedzieć, co dzieje się w pobliskiej Warszawie. Kulturalna Stolica! Rozrywka w Warszawie. Sprawy mieszkańców Warszawy.

Moderator: GTW

Jak przemieszczają się mieszkańcy aglomeracji warszawskiej?

Postautor: Redakcja » wt lip 26, 2016 6:29 pm

Obrazek

Instytut Badań Outdooru sprawdził zwyczaje komunikacyjne dziesięciu aglomeracji w Polsce. Jedną z nich była aglomeracja warszawska. Dzięki badaniom wiemy, że wbrew powszechnym opiniom i kierowcom narzekającym na korki, warszawiacy na poruszanie się nie poświęcają więcej czasu niż mieszkańcy innych badanych rejonów. Czym jeszcze zaskakują wyniki?

Ile czasu mieszkańcy spędzają w podróży?

W samochodzie, komunikacji miejskiej i pieszo… Mieszkańcy aglomeracji warszawskiej spędzają codziennie w podróży średnio 2 godziny 49 minut i plasują się poniżej średniego czasu, który wynosi 3 godziny i 1 minutę. W zestawieniu dziesięciu aglomeracji, warszawska znalazła się na ósmym miejscu, za nią uplasowały się jedynie poznańska i śląska.
Z czasu poświęconego na poruszanie się niemal 66 proc, czyli 1 godzina i 51 minut, spędzane jest w odległości większej niż 500 metrów od domu. Pozostały czas poświęcony jest na poruszanie się wokół domu – chociażby na zakupach, spacerach z psem – bez określonego celu „podróży”.

Jakie dystanse pokonują?

Mieszkańcy aglomeracji warszawskiej pokonują codziennie ponad 30 kilometrów - najwięcej spośród ludności wszystkich przebadanych aglomeracji. Mieszkając w Warszawie często mamy wrażenie, że codziennie przemieszczamy się na ogromne dystanse i oddalamy się od domu na dziesiątki kilometrów. Prawdą jest, że średnio pokonujemy każdego dnia ponad 30 kilometrów, ale co zaskakujące, od domu oddalamy się tylko na nieco ponad 8 kilometrów – podkreśla Bartosz Barański, ekspert Instytutu Badań Outdooru.

Indeks siły nabywczej

Kolejnym ciekawą informacją, którą pozyskano w ramach badania jest określenie wskaźnika indeksu siły nabywczej mieszkańca stolicy aglomeracji warszawskiej. Wskaźnik ten pozwala określić ile dóbr i usług można nabyć za jednostkę pieniądza. Specyfika Warszawy sprawia, że mieszkańcy z wynikiem 182 plasują się na pierwszym miejscu wśród stolic badanych aglomeracji. Kolejny w zestawieniu jest Wrocław ze 133 punktami. Stawkę zamyka Bydgoszcz, której indeks wynosi 107. Co te wyniki oznaczają w praktyce? Odnosząc je do średniej Polski wynoszącej 100, wynik 182 oznacza, że za średnią pensję mieszkańcy Warszawy mogą kupić średnio o 82 proc. więcej towarów niż średnio mieszkańcy Polski.

Co wiemy o populacji aglomeracji?

Populacja aglomeracji warszawskiej ogółem wynosi 2 805 860 osób, z czego 61,6 proc. to mieszkańcy stolicy, a ponad 38 proc. stanowią mieszkańcy okolicznych gmin.

Kto i dlaczego przeprowadził badanie?

Instytut Badań Outdooru (IBO), we współpracy z siedmioma polskimi (m.in. Ipsos, Millward Brown) oraz zagranicznymi partnerami, przebadał 148 gmin tworzących 10 aglomeracji w całej Polsce, w tym warszawską. Aglomeracją na potrzeby badania nazwano obszar, na który składa się stolica aglomeracji – Warszawa oraz wybrane zlokalizowane wokół miasta gminy . Badanie odbyło się w ramach realizacji projektu pomiaru widowni reklamy zewnętrznej Outdoor Track. Jednym z jego elementów było poruszanie się reprezentatywnej próby mieszkańców przez 14 lub 28 dni ze specjalnym nadajnikiem GPS – mobitestem. Obszar badania jest związany z rozmieszczeniem nośników reklamy zewnętrznej. Obejmuje gminy, w których znajduje się największa część rynku outdooru oraz zamieszkiwane przez ludność o największej sile nabywczej.

***
Instytut Badań Outdooru Sp. z o.o. (IBO) został utworzony w 2013 roku przez trzy wiodące firmy na rynku polskiej reklamy zewnętrznej: AMS S.A., Clear Channel Poland Sp. z o.o. i Ströer Polska Sp. z o.o. Realizuje projekt badawczy Outdoor Track.

Outdoor Track to innowacyjny projekt badawczy Instytutu Badań Outdooru w Polsce. Projekt jest standardem badania rynku reklamy zewnętrznej w Polsce. Jego podstawowym celem jest kompleksowe zbadanie widowni outdooru na bazie wskaźników stosowanych w innych mediach – liczby kontaktów, częstotliwości kontaktów oraz zasięgu kampanii w grupach docelowych i innych danych opisujących mobilność społeczności.

Kontakt dla mediów:
Weronika Janda
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Wróć do Warszawa: wydarzenia, informacje i rozrywka

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości