Strona 1 z 1

Powstaje pętla rowerowa wokół stolicy

Post: pn wrz 28, 2015 9:23 pm
autor: Beata
Obrazek

Niedługo centrum Warszawy łatwiej będzie okrążyć na dwóch niż na czterech kółkach. 10-kilometrowy szlak rowerzyści zyskali dzięki przebudowie Trasy AK i mostu Grota.

Nowy odcinek ekspresowej obwodnicy Warszawy otwarty miesiąc przed terminem cieszy kierowców, ale do jej domknięcia przez Ursynów, Wawer i Wesołą jeszcze daleka droga. Gotowa jest dopiero połowa z 80 km, w tym poszerzony do pięciu pasów most Grota-Roweckiego i Trasa AK.

Za ścianą ekranów akustycznych nie widać, jakie możliwości mają tam teraz amatorzy jazdy na dwóch kółkach. Na całej długości przebudowanych jezdni przybyły szerokie, wyasfaltowane drogi rowerowe - w sumie 10 km, w tym 6 km całkiem nowych. Duże wrażenie robią wymalowane na czerwono podjazdy na kładkę nad Trasą AK, która połączyła osiedla Ruda i Potok. Most Grota-Roweckiego dołączył do czterech innych (Siekierkowskiego, Świętokrzyskiego, Gdańskiego i Północnego), którymi rowerzyści mogą się bezpiecznie przeprawić na drugi brzeg Wisły wyznaczonym dla nich korytarzem. - Ładnie wykonane, ale bardzo krytycznie oceniam ślimaki i przewyższenia przy wjazdach na most. To wydłuża przejazd. Trzeba tam się mocno nagimnastykować - mówi Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza.

- Nowy odcinek oceniamy na czwórkę. Jest solidnie wykonany, ale jego przebieg mógłby być trochę lepszy - przyznaje Mikołaj Pieńkos z zespołu rowerowego Zarządu Dróg Miejskich. - To jednak trasa ekspresowa, stąd te zawiłe rampy dla rowerzystów w węzłach drogowych.

Jackowski przypomina jednak, że przed rozpoczęciem inwestycji mieszkańcy proponowali kładki dla cyklistów pod mostem Grota. - Byłoby niżej i ciszej, ale projektant poszedł po linii najmniejszego oporu. Zdarzało mi się przejeżdżać przez takie węzły autostradowe w Szwecji i tam były przyjaźniejsze rozwiązania dla rowerzystów, np. półtunele.

Pętla rowerowa otoczy miasto

U nas musimy się cieszyć z tego, co jest. Cyklistom ma być wygodniej na wyremontowanym moście Łazienkowskim, gdzie nie będą musieli się wspinać aż na poziom jezdni. Mikołaj Pieńkos zapowiada też poprawki wzdłuż Trasy AK, m.in. lepsze oznakowanie przejazdu przez węzeł na Żeraniu między mostem Grota a Trasą Toruńską.

Bo to nie tylko kawałek obwodnicy drogowej, lecz także początek pętli rowerowej wokół Warszawy. Na dwóch kółkach można już przejechać po wytyczonych ścieżkach od Zielonej Białołęki i Bródna przez Żoliborz, Wolę i Ochotę aż na Pole Mokotowskie. Niektóre odcinki należą do najbardziej uczęszczanych przez rowerzystów. Wiosenne badania ruchu pokazały, że w dniach obserwacji przez skrzyżowanie al. Prymasa Tysiąclecia z ul. Kasprzaka przejeżdżało 3193 cyklistów. U zbiegu Grójeckiej i Banacha - 2486.

Niestety, odcinki obwodnicy centrum wytyczane w poprzednich latach mają dużo luk. Np. na rondzie Zesłańców Syberyjskich rower trzeba wynosić po schodach z przejścia podziemnego. Brakuje też przejazdu przez Grójecką, gdzie zgodnie z przepisami rower należy przeprowadzić przez zebrę. Podobne niedogodności są w al. Sikorskiego na Stegnach, gdzie znajduje się druga część pętli wokół Warszawy - od Doliny Służewieckiej przez Trasę Siekierkowską do ul. Marsa.

więcej na http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... wokol.html

Re: Powstaje pętla rowerowa wokół stolicy

Post: czw cze 23, 2022 6:51 pm
autor: zuzia.gola
Skoro powstaje pętla, to na pewno warto kupić dobrej jakości rower, żeby służył nam dłużej i jazda nim była przyjemna. Słyszałam, ze marka Kellys powstała z pasji. Dlatego ich rozwiązania są funkcjonalne, a specjalna rama sprawi, że jazda będzie przyjemna i bezpieczna. Widziałam, że tutaj są dostępne ich rowery https://www.greenbike.pl/kellys-m-2.html . Ceny są w porządku, a jakość świetna.

Re: Powstaje pętla rowerowa wokół stolicy

Post: czw sie 03, 2023 12:57 pm
autor: KaroGro
Dobrze, że coś takiego robią