Rewolucja w ursynowskich autobusach

Jeżeli masz niepoukładane myśli, które nie pasują do głównych kategorii forum, to miejsce odpowiednie dla Ciebie. Zamieszczamy tu rozbiegane myśli szalonej głowy. W związku z tym, że to wolna strefa, to ta część forum jest pod ścisłym nadzorem moderatorów.

Moderator: GTW

Rewolucja w ursynowskich autobusach

Postautor: lamia » wt wrz 18, 2007 11:30 am

Znamy już nowe trasy autobusów na Ursynowie. 1 października dwie linie zostaną zlikwidowane, powstanie jedna nowa, a kilkanaście zmieni trasę

Tak dużej rewolucji komunikacyjnej nie było na Ursynowie od dawna. Z założenia nowy układ linii ma być bardziej funkcjonalny i m.in. ułatwić dojazd do stacji metra. Pierwszy projekt ogłoszony przez Zarząd Transportu Miejskiego pod koniec lipca wywołał jednak mnóstwo protestów.

Mieszkańcom nie spodobało się zwłaszcza wyrzucenie z ul. Puławskiej linii 505 łączącej Kabaty z Dworcem Centralnym. W tej sprawie protestowali i na Ursynowie, i na Mokotowie. Po rozmowach między ZTM i władzami Ursynowa zdecydowano w końcu, że 505 zostanie, ale na wydłużonej trasie: przejeżdżając przez Służewiec, częściowo przejmie rolę zlikwidowanej linii 524. Zamiast koło stacji Wilanowska autobusy tej linii spotkamy na ul. Modzelewskiego.

1 października powróci jednak zagrożona likwidacją linia 504, tyle że zamiast al. Niepodległości do Dworca Centralnego pojedzie okrężną trasą - koło Galerii Mokotów i al. żwirki i Wigury. Zastąpi tam likwidowaną linię 436.

Ursynów zyska też bezpośrednie połączenie z lotniskiem Okęcie. Po zakończeniu budowy wiaduktu na przedłużeniu ul. Poleczki, pod koniec roku pojedzie tam autobus 165.

- Sądzę, że udało nam się osiągnąć kompromis - mówi Andrzej Franków, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Urzędnicy i mieszkańcy Ursynowa nie są jednak do końca zadowoleni. - Bo nie udało się zbytnio poprawić komunikacji na zielonym Ursynowie. Chcemy, żeby autobusy wreszcie zaczęły kursować ul. Baletową, przy której mieszka bardzo dużo osób - mówi Wojciech Matyjasiak z ursynowskiego ratusza. Ustalono jednak, że zmiany w tej części dzielnicy będą wprowadzone w kolejnym etapie - najprawdopodobniej w połowie przyszłego roku. Wtedy po wąskich ulicach zielonego Ursynowa będą mogły kursować mikrobusy, które ZTM zamierza sprowadzić za kilka miesięcy.

Wbrew zapowiedziom na razie nie zmienią się też trasy linii 166, 504 i 505 w obrębie Ursynowa.

Październikowe zmiany obejmą jeszcze kilka innych dzielnic m.in. Gocław i Rembertów. Tu także mieszkańcom udało się obronić kilka połączeń. Do Rembertowa z pl. Konstytucji nadal będą jeździć autobusy 515. Szczegóły zmian w tych dzielnicach mają być znane pod koniec tego tygodnia.

A oto dokładne trasy linii ursynowskich od 1 października:

• 107 - korekta trasy w rejonie stacji metro Wilanowska: z Puławskiej skręci w al. Niepodległości do Domaniewskiej

• 136 - zamiast do pętli Ursynów Płd. od ul. Indiry Gandhi pojedzie Cynamonową, Płaskowickiej do pętli Natolin Płn. Dodatkowo zostanie wycofana z ul. Gotarda i Bokserskiej na Służewcu, pojedzie Rzymowskiego bezpośrednio do Marynarskiej, a od ronda Zesłańców Syberyjskich: al. Prymasa Tysiąclecia, Górczewską, Płocką do pętli Młynów

• 143 - wycofana z Ursynowa (władze Rembertowa wystarały się, by wróciła na Wiatraczną)

• 165 - od 1 października z Natolina Płn. pojedzie al. KEN, Belgradzka, Rosoła, Płaskowickiej, Cynamonową i dalej bez zmian, ale tylko do pętli Wyczółki (podczas budowy na ul. Poleczki wycofana z odcinka Kłobucka - Służewiec - stacja Wilanowska), docelowo zostanie wydłużona na lotnisko Okęcie

• 168 - zastąpi linię 143: od pętli Ursynów Płd. Ciszewskiego w stronę Centrum Onkologii, rtm. Pileckiego, Indiry Gandhi, Nugat, Kiedacza, Nowoursynowska i dalej tak jak 143 - przez Stegny i Trasą Siekierkowską, ale nie do Rembertowa, tylko Zamieniecką i Grochowską do Wiatracznej

• 179 - wycofana z Cynamonowej i Dereniowej, pojedzie Rosoła, Indiry Gandhi, rtm. Pileckiego, Ciszewskiego i dalej bez zmian do pętli Ursynów Płn.

• 185 - od skrzyżowania ul. Indiry Gandhi i Dereniowej zamiast do pętli Natolin Płn. pojedzie I. Gandhi, rtm. Pileckiego, Płaskowickiej do pętli Ursynów Zachodni przy hipermarkecie Real

• 193 - w drodze z Ursynowa tak jak dziś dojedzie do Bokserskiej, a potem w wytypowanych kursach wydłużonej na trasie: Bokserską do centrum targowego Mokotów, Postępu, Cybernetyki, Obrzeżną do Bokserskiej i dalej bez zmian w stronę Ursynowa (kursy co 6 min. w godz. szczytu)

• 401 - wycofana z Ursynowa. Bez zmian z Ursusa do ul. Wałbrzyskiej, dalej Nowoursynowską, Doliną Służewiecką, al. Sikorskiego, Witosa, Trasą Siekierkowską do Marysina Wawerskiego (jako całotygodniowa linia przyspieszona).

• 416 - zlikwidowana

• 436 - zlikwidowana

• 504 - linia połączona z 436. Z pętli Kabaty bez zmian do skrzyżowania Puławskiej z Doliną Służewiecką i dalej Rzymowskiego, Marynarską, żwirki i Wigury, Raszyńską, Al. Jerozolimskimi do Dworca Centralnego

• 505 - z pętli Kabaty bez zmian do skrzyżowania Puławskiej z Wałbrzyską, a dalej al. Lotników, Modzelewskiego, Domaniewską do Puławskiej i bez zmian w stronę Dworca Centralnego (w czasie remontu ul. Puławskiej autobusy najprawdopodobniej skręcą z Modzelewskiego w al. Wilanowską).

• 715 - wydłużona na terenie Ursynowa. Od ul. Ciszewskiego pojedzie al. KEN, I. Gandhi, Cynamonową, Płaskowickiej do pętli Natolin Płn.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Lamia
Awatar użytkownika
lamia
 
Posty: 131
Rejestracja: wt maja 22, 2007 9:15 am
Lokalizacja: Piaseczno

Rewolucja w ursynowskich autobusach

Postautor: Jankes » wt wrz 18, 2007 11:45 am

Rewolucja w ursynowskich autobusach??? O matko :evil:
Awatar użytkownika
Jankes
 
Posty: 1647
Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa


Wróć do Wolna strefa forum powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: KaroGro i 9 gości