Systemy pożarowe do budynku użyteczności publicznej

Jeżeli masz niepoukładane myśli, które nie pasują do głównych kategorii forum, to miejsce odpowiednie dla Ciebie. Zamieszczamy tu rozbiegane myśli szalonej głowy. W związku z tym, że to wolna strefa, to ta część forum jest pod ścisłym nadzorem moderatorów.

Moderator: GTW

Systemy pożarowe do budynku użyteczności publicznej

Postautor: pelek » śr lis 20, 2019 8:04 am

Chodzi o budynek użyteczności publicznej, w którym zlokalizowane są biura. Powierzchania sumaryczna to około 800 m kw. Pytanie, w jaki sposób zabezpieczyć pod względem przeciwpożarowym? Czy ktoś już to może wcześniej przerabiał? Czy systemy takie składają się tylko i wyłącznie z czujników dymu? Czy połączone są np ze zraszaczami?
pelek
 
Posty: 316
Rejestracja: pn sie 31, 2015 9:13 am

Re: Systemy pożarowe do budynku użyteczności publicznej

Postautor: dzessie » śr lis 20, 2019 12:14 pm

Nie ma problemu z takimi systemami, pytanie tylko co to ma być za budynek oraz jaki masz budżet na ten cel. Fakty są takie, że takie systemy opierają się zwykle na systemach czujek, które analizują powietrze w czasie rzeczywistym. Jeżeli wykryją jakieś cząsteczki dymu, to uruchamiają alarm. Mogą to być nawet multisensory (czyli czujki łączące w sobie kilka funkcjonalności: czujka ruchu, czujka temperatury czy czujka dymu).
Wówczas ograniczasz koszta, bo w ramach jednej czujki, jednego przewodu możesz przekazać różne informacje, do centrali. To centrala decyduje jakie akcje zostaną podjęte. Jaki alarm zostanie uruchomiony, czy zdalnie zostaną powiadomione służby typu straż pożarna itd.
Odsyłam jeszcze do niniejszego wpisu: https://www.alufire.com/pl/blog/jakie-i ... ozarowych/ gdzie tematyka ta została trochę szerzej opisana.
Awatar użytkownika
dzessie
 
Posty: 689
Rejestracja: pt lut 20, 2015 9:47 am


Wróć do Wolna strefa forum powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości

cron