Jacenty pisze:Można prosić o wyjaśnienie o jaką prawdę Ci chodzi??
Prawda jest w linku, wystarczy przeczytać, ponadto tytuł artykułu mówi wszystko.
"Kandydatem PO na prezydenta Radomia będzie Piotr Szprendałowicz"
Oto oficjalna odpowiedź:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pan
MARCIN KANIA
Radny Gminy Lesznowola
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pański mail oraz w nawiązaniu do wcześniejszej korespondencji w sprawie zatrzymania pociągu "RADOMIAK" na stacji Nowa Iwiczna, Departament nieruchomości I Infrastruktury, uprzejmie informuje:
W dniu 16 marca 2010 r. przedstawiciele Samorządu Województwa Mazowieckiego przy udziale Pana Piotra Szprendałowicza, Członka Zarządu Województwa Mazowieckiego, Wójta Gminy Lesznowola oraz radnych gminy Lesznowola, w tym również przy Pana udziale, przeprowadzili kontrolę potoków pasażerskich na stacji Nowa Iwiczna. Powyższa kontrola wykazała duże zapotrzebowanie na kolejowe przewozy pasażerskie w szczycie porannym z dojazdem w kierunku stolicy. Ponadto potwierdziły się informacje przekazywane do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego przez radnych Gminy Lesznowola odnośnie dużego zapełnienia składów pociągów kursujących w godzinach porannych od strony Piaseczna w kierunku Warszawy. Powyższa sytuacja skłoniła Samorząd do przeprowadzenia wraz ze spółką Koleje Mazowieckie, szczegółowej analizy przewozów na przedmiotowym odcinku. Analizie zostały poddane możliwości zwiększenia zestawienia składów w pociągach kursujących w godzinach porannego szczytu do Warszawy. W wyniku podjętych działań spółka KM w ramach istniejących możliwości, dokonała zmiany rodzaju jednostki z EN57 na EN71 w pociągu M – 9120 relacji Góra Kalwaria – W-wa Wsch. w celu zwiększenia liczby miejsc siedzących z 198 do 286. Wnioskowane przez radnych Gminy Lesznowola zatrzymanie pociągu "RADOMIAK" na stacji Nowa Iwiczna, byłoby możliwe i zasadne pod warunkiem zestawienia pociągu o dodatkowy wagon ze względu na dużą ilość pasażerów podróżujących tym pociągiem. W przeciwnym wypadku zaistniałaby dyskomfortowa sytuacja zarówno dla pasażerów jadących z Radomia jak i osób dosiadających się na stacji Nowa Iwiczna. Niestety pomimo najlepszych chęci zarówno ze strony Samorządu jak i KM, sytuacja taborowa spółki uniemożliwia dostawienie dodatkowego wagonu typu push - pull do "RADOMIAKA" jak i zwiększenie zestawienia składów pozostałych pociągów kursujących w godzinach porannego szczytu w przedmiotowej relacji. Niniejszy temat był przedmiotem posiedzenia Zarządu Województwa Mazowieckiego w dniu 4 maja br., który podjął decyzję o nie zatrzymywaniu pociągu przyspieszonego "RADOMIAK" na stacji Nowa Iwiczna oraz ulepszeniu oferty połączeń do Warszawy w miarę poprawy możliwości taborowych i obiegowych. Jednocześnie informujemy, że Zarząd Województwa Mazowieckiego na posiedzeniu w dniu 17 lutego br., zadecydował o przeprowadzeniu badań marketingowych w celu precyzyjnego określenia potoków pasażerskich w pociągach Kolei Mazowieckich. W wyniku ogłoszonego dnia 8 marca br. przetargu, został wyłoniony wykonawca - Stowarzyszenie Zielone Mazowsze. Badania rozpoczęły się 10 kwietnia i potrwają do 30 maja br. W ramach prowadzonych badań frekwencji podróżnych, Stowarzyszenie Zielone Mazowsze dokonało kontroli w pociągu "RADOMIAK". Badania potwierdziły duże potoki w przedmiotowym pociągu. W opinii Stowarzyszenia, zatrzymanie "RADOMIAKA" na stacji Nowa Iwiczna w obecnym zestawieniu nie jest możliwe. Stowarzyszenie prowadzi także badania, które pozwolą określić trasy przejazdu pasażerów, rodzaje kupionych biletów oraz rozprowadzi ankiety wśród pasażerów dotyczące preferencji połączeń i warunków podróżowania. Badania te nakreślą rzeczywisty obraz obciążenia poszczególnych tras oraz wskażą obszary, które wymagają poprawy. Na podstawie ich wyników opracowany zostanie rozkład jazdy pociągów edycji 2010/2011, który powinien w większym stopniu odpowiadać zapotrzebowaniu na kolejowe przewozy pasażerskie na terenie Mazowsza. Wyniki badań prowadzonych przez Stowarzyszenie Zielone Mazowsze, posiadające duże doświadczenie w kwestii tworzenia oferty rozkładowej, dadzą nam możliwość bardziej racjonalnego wykorzystania posiadanego taboru, a co za tym idzie lepszego dostosowania rozkładu jazdy do potrzeb pasażerów, również na linii radomskiej.
Z poważaniem,
Kierownik Wydziału Transportu Kolejowego
Departament Nieruchomości i Infrastruktury
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrawiam