Obwodnica Konstancina-Jeziorny

Pisz tutaj o wszystkim co działo się przez ostatnich parę tygodni w Konstancin-Jeziorna, oraz o tym co wydarzyć się może.

Moderator: GTW

Obwodnica Konstancina-Jeziorny

Postautor: grejf » pn lut 26, 2007 12:21 pm

Jak za kilka-kilkanaście lat będzie wyglądała sieć drogowa w gminie uzdrowiskowej?
Budowa obwodnicy miasta, poszerzenie ul. Warszawskiej, przedłużenie ul. Chylickiej, a także - w dalszej perspektywie - włączenie się do Czerniakowskiej-bis, czyli drugiej szosy do stolicy – to zdaniem samorządu najważniejsze zadania na nadchodzące lata. Od ich realizacji zależy, czy Konstancin-Jeziorna będzie w stanie obsłużyć narastający ruch samochodowy, który już teraz – w opinii wielu mieszkańców i władz gminy – jest największym utrapieniem.

źródło gazeta podwarszawska-

W aktualnie opracowywanej Strategii Rozwoju Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna do roku 2020 rozwiązanie problemów komunikacyjnych zostało wpisane jako najważniejszy z priorytetów, nawet przed ochroną unikalnych walorów przyrodniczych gminy. Konstancin-Jeziorna łączy ze stolicą (która jest miejscem pracy, nauki i rozrywki dla ogromnej większości mieszkańców) tylko jedno, wąskie gardło. – Naszym zamierzeniem jest rozproszenie ruchu, który obecnie koncentruje się na ul. Warszawskiej. Temu służą przyjmowane przez nasz samorząd rozwiązania – mówi burmistrz Marek Skowroński. Co ma w przyszłości poprawić komfort jazdy w mieście i gminie?
Obwodnica – tranzyt poza miasto
Pierwszym kierunkiem jest budowa obwodnicy Konstancina-Jeziorny, lub - jak szerzej ją się określa – obejścia drogi nr 724. Przedsięwzięcie to jest realizowane we współpracy z gminą Góra Kalwaria. Obwodnica już w 1999 r. została wpisana przez radę miejską w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Konstancin-Jeziorna, podobnie jest w Górze Kalwarii. W oparciu o te opracowania obie gminy wpisują przebieg nowej drogi do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. W gminie Konstancin-Jeziorna prace są dużo bardziej zaawansowane, ponieważ tutejszy samorząd na początku kadencji (w 2002 roku) nadał im odpowiedni priorytet. Dlatego potężny plan obwodnicy znajduje się obecnie na etapie uzgodnień. Kiedy zostaną one zakończone, władze gminy będą musiały uzyskać decyzję o zmianie przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych, które przetnie droga, i wkrótce potem projekt planu zostanie wyłożony do publicznego wglądu. – To może nastąpić jeszcze w tym roku – przewiduje burmistrz. – Z pewnością będziemy dążyć do tego, aby plan obwodnicy Konstancina był uchwalony do końca tej kadencji samorządu, czyli w ciągu roku.
Przyjęcie planu jest szczególnie ważne, ponieważ na podstawie jego ustaleń gmina będzie mogła rozpocząć postępowanie podziałowe gruntów, którego efektem końcowym będzie wykup terenów pod szosę.
Samorządowcy Konstancina zapowiadają utworzenie lobby na rzecz finansowania całego tego przedsięwzięcia, licząc na pomoc władz Mazowsza i kraju. Trudno jest w obecnej chwili określić koszty budowy obwodnicy, ponieważ jeszcze nie wiadomo, czy to będzie jedna jezdnia, czy też bardziej pożądane dwa pasy drogi. Na pewno inwestycja pochłonie kilkadziesiąt milionów złotych.
Z nowej drogi powinni być zadowoleni także mieszkańcy Góry Kalwarii – ponieważ według obecnych planów obwodnica ominie centrum miasta i włączy się do szosy Mińsk Mazowiecki-Grójec w okolicy mostu na Wiśle.
Warszawska – udrażnianie wąskiego gardła
Najbardziej doraźnym przedsięwzięciem, ale jednocześnie takim, które najszybciej zostanie zrealizowane, jest poszerzenie ulicy Warszawskiej o kolejny pas ruchu (od ul. Mirkowskiej w Klarysewie do granicy Warszawy). Prace budowlane mają szansę rozpocząć się już w przyszłym roku.
Intensywne starania poczynione przez samorząd Konstancina-Jeziorny od początku kadencji doprowadziły do powstania koncepcji poszerzenia drogi, potem wykonania mapy podziałowej gruntów pod szosę oraz ostatecznie dokonania tych podziałów. Obecnie, na podstawie tych prawomocnych decyzji podziałowych, zespół Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (bo ul. Warszawska to droga wojewódzka) negocjuje z właścicielami gruntów przy drodze warunki ich wykupu i przystępuje do aktów notarialnych. Udało się już wykupić kilkanaście spośród ponad 60 niezbędnych do poszerzenia drogi działek. Samorząd Konstancina-Jeziorny zawarł porozumienie z MZDW, zgodnie z którym gmina pokrywa połowę kosztów zakupu gruntów.
Projekt przebudowy ul. Warszawskiej to część dużego projektu obejmującego modernizację szosy nr 724 od granicy stolicy po centrum Góry Kalwarii. W ramach dokumentacji dwupasmowa „gierkówka” zostanie przedłużona do ul. Mirkowskiej. Druga jezdnia powstanie na zachód od obecnej ul. Warszawskiej czyli od strony gminy Piaseczno. Tutaj ogrodzenia zostaną przesunięte o kilkanaście metrów. Droga będzie profesjonalnie odwodniona – dlatego poważnym zadaniem dla gminy jest obecnie przebudowa kolektora ściekowego w ul. Mirkowskiej tak, aby woda z Warszawskiej mogła być odprowadzana do Jeziorki.
W ramach przebudowy powstanie dwupasmowe rondo przy wjeździe do szkoły amerykańskiej i osiedla „Konstancja”. Rozpatrywano jeszcze budowę drugiego ronda - na skrzyżowaniu ul. Borowej z Warszawską, ale drogowcy nie wyrazili na nie zgody wskazując na brak dostatecznej rezerwy niezbędnego do jego budowy terenu. - Jestem zwolennikiem rond, ponieważ te, które już powstały w naszym mieście, sprawdziły się bardzo upłynniając ruch – mówi burmistrz Skowroński. - Dlatego w najbliższym czasie zostaną wybudowane kolejne trzy ronda w innych rejonach miasta – u zbiegu Wareckiej i Gąsiorowskiego oraz dwa w Skolimowie na Chylickiej.
Czerniakowska bis – druga furta do stolicy
Zamierzeniem, które w dalszej perspektywie umożliwi dojazd do Warszawy alternatywną drogą, jest koncepcja budowy Czerniakowskiej-bis. Byłaby to niezależna od ul. Warszawskiej droga do Warszawy, odchodząca od obwodnicy Konstancina-Jeziorny na północ od Bielawy. Kierując się do Zawad i brzegu Wisły, wypadałaby w rejonie Trasy Siekierkowskiej w Warszawie. Czerniakowską-bis do swoich dalekosiężnych planów wprowadziły władze stolicy. Rada miejska Konstancina-Jeziorny także podjęła uchwałę, na podstawie której zostało zlecone wykonanie koncepcji przebiegu drugiej szosy do Warszawy. W oparciu o tę koncepcję pas drogi będzie wprowadzany do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Perspektywicznym zadaniem, ale w chwili obecnej mało realnym, jest budowa tzw. trasy mostowej łączącej Piaseczno z mostem na Wiśle. Szosa przebiegałaby wzdłuż linii kolejowej, aby za Mirkowem odłączyć się, przeciąć pola Opaczy i Ciszycy, i przekroczyć Wisłę na wysokości gminy Józefów. – Jako władze Konstancina w ogóle nie dopuszczamy myśli, aby trasa mostowa powstała przed wybudowaniem obwodnicy północ-południe. Ruch samochodowy z gmin Karczew, Józefów i Otwock skierowałby się ku Konstancinowi, ponieważ mieszkańcom drugiego brzegu Wisły jest dużo trudniej dotrzeć do południowej części Warszawy niż nam. My z pewnością znacznie rzadziej korzystalibyśmy z nowego mostu – przewiduje Marek Skowroński.
Chylicka – nadzieja dla Wierzbna, Skolimowa i Chyliczek
Samo wybudowanie obwodnicy Konstancia nie rozwiąże w pełni problemu ruchu samochodowego, który z ul. Warszawskiej kieruje się w zachodnie rejony gminy – do Chyliczek, strefy „A” Konstancina, Skolimowa Północno-Zachodniego, Nowego Wierzbna czy Czarnowa. Mieszkańcy tych terenów, aby dotrzeć do Warszawy, są obecnie zmuszeni do jazdy przez centrum miasta. Tym problemem na sesji tydzień temu zajęła się rada miejska. W przyjętej uchwale przewiduje się budowę czegoś w rodzaju przedłużenia ul. Chylickiej. Nowa trasa przechodziłaby przez niezabudowane obecnie obszary Podskarpia oraz Klarysewa i dalej ulicami Prawdziwka, Borową lub Wczasową. Wylot trasy znajdowałby się na rondzie przy osiedlu „Konstancja”, które zostanie zbudowane w ramach przebudowy ul. Warszawskiej.
To rozwiązanie już na etapie koncepcji budzi protesty i niezadowolenie, ale jest jedyną możliwością, aby po zabudowie jeszcze wolnych działek w zachodniej części gminy uniknąć korków na ul. Nowopiaseczyńskiej, przy wjeździe na rondo przy „Aurze” oraz udostępnić nowe tereny inwestycyjne Podskarpia i Klarysewa. Oczywiście zamierzenie wymaga gruntownego remontu starej części ul. Chylickiej, a szczególnie mostku na Jeziorce – co pozostaje w gestii Zarządu Dróg Powiatowych.
- Nie mogę obiecać mieszkańcom, że wybudujemy tę drogę w ciągu najbliższych dwóch lat, bo procedura planistyczna i inwestycyjna trwa znacznie dłużej – dodaje Skowroński.
Bliżej do Metra Kabaty
Udogodnieniem komunikacyjnym dla mieszkańców Konstancina-Jeziorny, o którym władze gminy od dłuższego czasu rozmawiają z samorządem Wilanowa i stolicy, jest połączenie obwodnicy Powsina ze stacją Metro Kabaty. Już wiadomo, że droga odejdzie w bok od ul. Drewny za osiedlem „Patio” i - po pokonaniu skarpy - połączy się ulicami na ursynowskich Kabatach. Ta inwestycja jest już objęta projektem technicznym realizowanym przez Warszawę, trwają wykupy gruntów. Dzięki niej możliwe będzie połączenie Konstancina z Kabatami linią autobusową. Zadowoleni powinni być także kierowcy, choć przy końcowej stacji Metra zaparkować trudno.
Awatar użytkownika
grejf
 
Posty: 186
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:28 pm
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna

Odblokować Konstancin, Obwodnica Konstancina Jeziornej

Postautor: grejf » pn lut 26, 2007 1:03 pm

Myślę lecz to nie tylko prwnie moja subiektywna opinja, że poszerzenie ul.Warszawskiej nastąpi szybciej, niż myślą redaktorzy. Mianowicie, sam fakt, że mieszka tu czyli w Konstancinie wiele wpływowych ludzi, biznesmenów, polityków. Także jeśli "szycha" stoi w korku w swoim srebrym jaguarze, dla takich osób jest to automatyzm "zbierzności zdarzeń" przyśpieszenia biurokractwa, przetargów szybkie rozwiązania finansowe :wink: . Nie ma się tu nad tym co rozpisywać...

mieszkańcy mają uszy i oczy 8)
Awatar użytkownika
grejf
 
Posty: 186
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:28 pm
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna

Nowe wąskie gardło pod Warszawą. Zabraknie 150 m?

Postautor: Beata » sob maja 07, 2011 12:46 pm

Drogowcy marszałka Mazowsza poszerzają wjazd do Konstancina-Jeziorny, ale i tak będą korki, bo z przebudową zaledwie 150-metrowego odcinka zwlekają drogowcy warszawscy.

Wyczekiwane od lat poszerzanie drogi nr 724 zaczęło się tuż przed wyborami samorządowymi. Inwestycję prowadzi podległy marszałkowi Adamowi Struzikowi Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Kierowcy liczą, że wreszcie zmniejszą się koszmarne korki na końcu dwujezdniowej obwodnicy Powsina.

Początkowo - już po wyborach - prace toczyły się dość ślamazarnie, ale teraz budowa drugiej nitki asfaltu od ul. Mirkowskiej w Konstancinie jest mocno zaawansowana. Kierowców dziwi tylko, że nowa jezdnia urywa się w zaroślach na granicy Warszawy. Niespełna 150 m arterii musi poszerzyć Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. - Jest porozumienie między marszałkiem Struzikiem i wiceprezydentem Warszawy Jackiem Wojciechowiczem z listopada. Przekazaliśmy dokumentację stołecznym urzędnikom, którzy zobowiązali się, że poszerzą ten krótki odcinek - mówi Monika Burdon, rzeczniczka mazowieckiego zarządu dróg.

Agata Choińska ze ZMID przyznaje, że projekt wpłynął w grudniu. - Tyle że miała to być pełna dokumentacja, a brakuje wielu uzgodnień. Musieliśmy zlecić jej uzupełnienie. Metroprojekt ma to zrobić do końca czerwca. Potem roboty powierzymy najprawdopodobniej miejskiemu Zakładowi Remontów i Konserwacji Dróg, ale konkretnego terminu budowy jeszcze nie ma - twierdzi Agata Choińska. Dlaczego uzgodnienia w sprawie 150-metrowego odcinka muszą trwać aż pół roku? Do mieszkańców Konstancina dochodzą głosy, że ZMID nie potrafi dogadać prostych spraw ze znajdującym się w tym samym budynku na ul. Chmielnej Zarządem Dróg Miejskich, który musi zaopiniować m.in. ustawienie latarń. - Uzgodnienia dotyczą m.in. inżynierii ruchu czy urządzeń podziemnych. To musi tyle potrwać - przekonuje rzeczniczka ZMID.

Droga do Konstancina to kolejne wąskie gardło na granicy Warszawy. ZMID od dawna nie może też poszerzyć krótkiego fragmentu Górczewskiej, którą kawałek dalej przebudowali mazowieccy drogowcy.

W przypadku drogi nr 724 problemem jest też odległy termin, jaki jej wykonawca dostał na poszerzenie 1,5 km przed Konstancinem i przebudowę dalszego odcinka do Góry Kalwarii. Inwestycja ma być ukończona dopiero w kwietniu 2012 r. Na dojeździe do Konstancina po oddaniu nowej jezdni drogowcy mają się wziąć do przebudowy drugiej. Nie wiadomo, czy uporają się z tym przed końcem roku. Za to w wakacje ma się skończyć odbudowa mostu na Jeziorce koło Starej Papierni.

Monika Burdon liczy, że w ciągu roku ZMID-owi uda się poszerzyć graniczne 150 m drogi. Po zakończeniu wszystkich prac dwie jezdnie będą się ciągnęły od Wisłostrady za skrzyżowanie z ul. Mirkowską. Oprócz tego powstaną nowe ronda przy siedzibie Polskich Sieci Energetycznych i na skrzyżowaniu z ul. Borową prowadzącą do Ogrodu Botanicznego PAN. Istniejące ronda w Konstancinie zostaną poszerzone do dwóch pasów. Wzdłuż modernizowanego odcinka powstanie też ścieżka rowerowa, która będzie się jednak urywać w niektórych miejscach.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... 50_m_.html
Awatar użytkownika
Beata
 
Posty: 1755
Rejestracja: śr lut 10, 2010 4:15 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Nowe wąskie gardło pod Warszawą. Zabraknie 150 m?

Postautor: Robo_warrior » pn sie 08, 2011 2:47 pm

Beata pisze:Drogowcy marszałka Mazowsza poszerzają wjazd do Konstancina-Jeziorny, ale i tak będą korki, bo z przebudową zaledwie 150-metrowego odcinka zwlekają drogowcy warszawscy.
Już nie zwlekają, na szczęście prace po warszawskiej stronie ruszyły :).
Pytanie tylko - czemu dwa piękne nowiutkie i skończone pasy po stronie konstancina są ciągle zablokowane - korki jak były tak są, tyle że już nie telepiemy się po wybojach.
Robo_warrior
 
Posty: 261
Rejestracja: pt lip 23, 2010 11:58 am
Lokalizacja: Piaseczno (Staszica)

Obwodnica Konstancina-Jeziorny

Postautor: Redakcja » wt kwie 30, 2013 8:07 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Obwodnica Konstancina-Jeziorny

Postautor: iTV Piaseczno News » wt maja 07, 2013 8:49 am

Obrazek

Nowa koncepcja budowy drogi 724-umowa. Opracowanie koncepcji i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 724 na odcinku od granicy m st. Warszawy i m. Konstancin-Jeziorna do nowego przebiegu "krajówki" 79 http://www.itvpiaseczno.pl/w-urzedzie-gminy,1,23.25,1402
Awatar użytkownika
iTV Piaseczno News
 
Posty: 1936
Rejestracja: ndz lut 06, 2011 10:14 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Obwodnica Konstancina-Jeziorny

Postautor: Redakcja » wt maja 07, 2013 9:59 am

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Nie będzie obwodnicy Konstancina?

Postautor: Majkel » pt cze 21, 2013 8:03 pm

Obrazek

Obwodnica Konstancina-Jeziorny na zawsze może pozostać tylko w planach. Chociaż drogowcy zamówili nową koncepcję trasy, to nie wiadomo, czy kiedykolwiek znajdą na nią pieniądze. Miałaby ona kosztować horrendalną kwotę - nawet miliard złotych. O budowie obwodnicy Konstancina-Jeziorny mówi się od wielu lat. Miałaby ona omijać miasto od wschodu.

Trasę planuje podległy marszałkowi Adamowi Struzikowi mazowiecki zarząd dróg, bo istniejąca droga nr 724 to droga wojewódzka. Drogowcy założyli, że oprócz obwodnicy Konstancina powstanie też nowy przebieg trasy aż do Góry Kalwarii. Połączyłaby się z planowaną obwodnicą tego miasta. Nowa droga pomogłaby ominąć tereny zabudowane nie tylko w Konstancinie, ale także w okolicznych wsiach. Miałaby łącznie ok. 20 km długości. Przygotowania do jej budowy strasznie się ślimaczą.

Mazowiecki Zarząd Dróg kilka lat temu zamówił koncepcję tej trasy, ale wykonawca nie wywiązał się z tego zadania. - M.in. przez protesty mieszkańców nie zdobył decyzji środowiskowej. Być może nie potrafił rozmawiać z protestującymi - mówi Monika Burdon, rzeczniczka Mazowieckiego Zarządu Dróg. Teraz zamówiono nową koncepcję. Firma Mosty Katowice musi ją przygotować w ciągu 15 miesięcy. W tym czasie powinna także zdobyć decyzję środowiskową, ale Monika Burdon nie wyklucza, że wydanie tego ostatniego dokumentu może się przesunąć. Kolejnym krokiem będzie wykonanie projektu, co ma potrwać kolejne dwa lata. - Potem będziemy szukać pieniędzy na inwestycję - mówi Monika Burdon.

Okolice Konstancina-Jeziorny wciąż się rozbudowują i można się spodziewać kolejnych protestów wobec arterii. Największym problemem mogą być jednak koszty inwestycji. A te będą horrendalne. Według mazowieckich drogowców mogą wynieść od 800 mln zł do nawet miliarda złotych. Cenę podbijają przede wszystkim koszty wykupu działek, które w okolicach Konstancina są ogromne.

Wątpliwe jest, by Mazowsze, które ma ostatnio spore problemy finansowe i zrezygnowało np. z budowy torów do lotniska w Modlinie, znalazło w najbliższych latach pieniądze na obwodnicę Konstancina. Jeszcze długo kierowcy będą zatem musieli jeździć przez środek tego miasta. Droga 724 nadal tu się korkuje, ale po poszerzeniu odcinka od granic Warszawy do dawnej stacji kolejki w Klarysewie jest lepiej niż dawniej.

Niestety, opóźnia się także poszerzanie równoległej drogi 79 z Warszawy przez Piaseczno do Góry Kalwarii (przedłużenie Puławskiej). Trasa miała zyskać drugą jezdnię. Niektóre skrzyżowania miały się stać bezkolizyjne. Nie wiadomo, kiedy podlegającemu rządowi Generalna Dyrekcja Dróg znajdzie na nią pieniądze. Na razie dla Ministerstwa Transportu priorytetem jest budowa kolejnych odcinków tras ekspresowych.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... liard.html
Awatar użytkownika
Majkel
 
Posty: 1378
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: okolice


Wróć do Konstancin-Jeziorna: wydarzenia, informacje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość